torsdag 26 december 2013

Lediga juldagar!!

Så har vi haft de inte alls stressiga dagarna innan jul, självaste julafton och nu annandag jul idag och jag sitter fortfarande i pyjamasen. ;-) Och vilken jul sen! Inte för att det egentligen har varit något alldeles speciellt som så, men jag har ju varit ledig, och det har varit helt, otroligt underbart!! Tänk en ledig jul, utan ångest, nedstämdhet och bitterhet över att vara tvungen att tentaplugga när alla andra kan mysa, sova ut, njuta och ha det gott. För denna julen har jag också haft det så. Har det så. Första julen på fem år som jag kunnat njuta av den tid på året som jag älskar så mycket. Och ojojojojoj så skönt det är!!


Fåglarna från bröllopsdekorationerna har nu fått pryda granen :-)



De sista dagarna på jobb innan ledigheten var korta eftersom jag tog ut flextid och annat så på fredagen slutade jag kl 10. ;-) Då hade jag dagarna innan fixat de sista julklapparna så på fredagen hade jag tomteverkstad här hemma innan jag åkte in till Malmö för att träffa mina underbara tjejkompisar och barndomsvänner. Vi åt sushi, bytte julklappar och pratade och skrattade och hade en riktigt härlig kväll, men som någon sa så skulle vi behövt många fler kvällar, för det är ju alltid för kort tid...

Lördag och söndag var lugna dagar med endast lite fix inför julfirandet. Mannen gjorde revben och jag julgodis och i övrigt tog vi det lugnt och njöt av som sagt, stressfria dagar innan jul!
På lillejulafton sen var vi hemma hos mina föräldrar och åt och träffade brorsbarnen och julafton firades detta året hos mannens föräldrar. Igår var vi över hos mina föräldrar igen (det är ju så bra att de bor så nära!) och igår kväll körde vi hem till vårt igen. Det är alltid något visst med att komma hem till sitt igen när man varit borta några dagar. Man kan krypa i myskläderna, ta en kopp kaffe och kura ihop sig i sin favorithörna i soffan och bara njuta.




Idag ska jag bara njuta, kanske möta upp en kompis på stan om en stund och sen hoppa i pyjamasen igen när jag kommer hem. Imorgon är det jobbdag igen men som tur är slutar jag tidigt, och sen är det helg! :-)

Ha en riktigt härlig annandag, alla som är lediga! Och lycka till L som tentapluggar, hang in there, du kommer fixa det, och snaaart är även du ledig på julen, alla framtida jular!! :-D


1 kommentar:

  1. Åh så härligt det låter!! Detta är du så värd efter allt slit och kämpande!
    Jag lääängtar!! SÅ IN I NORDEN! (?)
    Just nu sitter jag och tar igen förlorad tid (datorn kraschade… gick inte att starta = PANIK). Nu är allt tillbaka (efter 5 timmar) - tack och lov - men detta är ju inget jag har tid för! Typiskt! Haha! Jaha, nu fick du reda på detta - och jag som skulle vara positiv :P Förlåt!
    Jag kan inte bättre än såhär! Hahaha!!
    Kul att läsa om dina härliga dagar iallafall, det triggar mig verkligen =) -och jag unnar dig det av hela mitt hjärta!
    Stor kram! Njut på! Fira! <3

    SvaraRadera