torsdag 12 maj 2011

Kökshylla till salu?

Idag har jag varit hemma, vi hade "individuell övning" på skills lab och eftersom jag blev färdig med min bitschablon (protes i vax med tänder jag satt dit själv, som används i förarbete till riktiga proteser för patienten att prova) så kände jag att jag inte behövde gå dit...Det var så himla skönt att ha en dag hemma, riktigt lyxigt! Jag har hunnit med en del plugg och även en del sak-letande på nätet. Jag letar nu med ljus och lykta efter en kökshylla med glaslådor som man kan ha mjöl och olika kryddor i men det är ju så svårt att hitta. Min förhoppning, om jag nu inte råkar komma över en tidigare, är att hitta en på loppmarknad i sommar. En sån här är det jag suktar efter...

Bilden kommer från Metropol auktioner
Sen är det klart...jag skulle ju behöva det där vita lantliga köket också...med gammalt trägolv, vit inredning, och rosa ranunkler som pryder det vita bordet där den gamla, fina servisen står framme, bara för att... De vita skira gardinerna som rör på sig lite av den ljumma vinden som kommer från verandan, eftersom dörren står öppen. Den gamla korgstolen på verandan som knarrar så härligt när man sätter sig i den med för att avnjuta sitt morgonkaffe, tittandes ut över sjön som ligger en liten bit från huset... Men, jag kan ju börja med kryddhyllan och ta det där andra sen. ;-)



1 kommentar:

  1. Hej gumman!

    Hoppas att ni hade det trevligt igår!
    Idag är det min tur att sitta en stund med böckerna... Tjohej vad kul!

    Tycker att det är en alldeles utmärkt strategi att 'investera' i en kryddhylla! Man måste ju börja nånstans =)

    Kramkram!!!

    SvaraRadera