lördag 21 maj 2011

För gammal för att gå på bio?

God morgon!
Det är en riktigt fin lördagsmorgon och här ringde klockan tidigt så jag har redan hunnit avverka ett par timmars plugg. Anledningen till att klockan kunde ringa så tidigt var att jag slocknade tjugo över nio igår... Efter skolan stack jag direkt ner på stan och mötte Markus, F och N för att inhandla lite gotte till bion. Bion var inte lika bra som jag hade förväntat mig vilket var lite synd men det är ju alltid mysigt att gå på bio. Men, sen slog det mig, ungefär en timme in i filmen, hur otroligt obekvämt det är att sitta i en biosalong och titta på film jämfört med hemma i soffan. Hemma kan man röra på sig, ändra ställning, lägga sig, sätta sig, lägga sig på andra sidan. Där satt jag igår och kunde inte hitta ett enda skönt läge utan fick vrida och vända så gott det gick med 5-minuters-intervaller! När vi gick ut kunde jag konstatera att det inte bara var jag som kände så utan de andra 3 hade känt likadant. Nu var väl inte detta en salong med väldigt mycket plats, det finns ju de med mycket mer plats för ben och så, men fy vad drygt det var! Tanken som for genom mitt huvud var alltså - kan man bli för gammal för att gå på bio? Detta är ju aldrig något jag tänkt på tidigare, när jag var yngre. Men nä...jag hoppas att det var för att jag var väldigt trött och helst bara ville lägga mig ner. Eller?

Fredagens eftermiddagspass på endodontiavdelningen (rotfyllningar) var en riktig pärs. Det är inget jag ska gå in på vidare, men jobbigt var det. Det var inget konstigt i sig, men väldigt nytt för mig = jobbigt och stressande. Därav tröttheten på kvällen, vilken iofs är resultatet av tröttheten som gnager hela tiden. Det var skönt att sova riktigt länge och ändå kunna gå upp tidigt, nog för att jag kunde sovit ett par goa timmar till, men tyvärr har jag inte tid med det. Det får vänta ett par veckor till. Snart.

Det blev en riktigt god smoothie och en macka till frukost, smoothie är riktigt gott att starta dagen med, och det passar dessutom så bra sommartid när det finns mycket frukter att välja bland!

Nu blir det mer plugg, heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar