fredag 6 maj 2011

Soliga fredag!

Det sköna vädret har anlänt igen och ändå önskade jag inte annat än totalt mörker när jag begav mig från skolan  och den annars så underbara solen stack i ögonen. Orsaken - brutal huvudvärk. Patienten jag hade fått inbokad på mitt pass (eftersom jag fått återbud av min vanliga patient ett par dagar tidigare) fick jag överlämna till en kursare som också fått åb och därefter begav jag mig hemåt för att så snabbt som möjligt pilla i mig ett par tabletter, få något i magen och sen vila. Nu har jag sovit en halvtimme och känner mig helt groggy, men den värsta huvudvärken är över. Förhoppningsvis piggnar jag snart till så att jag ändå kan ta mig in till stan igen och träffa Jenny på aw, för det vill jag ju så gärna. Nu ska jag ta tag i alla sopor som ligger här och skräpar, får snart panik på dem! När jag väl känner mig som mig själv igen kommer jag kunna glädjas åt att vi står inför en ny härlig helg! Även om det blir en del plugg så får jag åtminstone vara hemma! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar