torsdag 5 maj 2011

Apati?

Njae, men nästan. Jag orkar liksom inte mer, jag är i sånt grymt behov av ledighet, och så många med mig. Alla är så skoltrötta nu och det är ju inte konstigt. Det har varit ett intensivt år och vi har i princip inte varit lediga på ja, nästan ett år. Julen räknas ju liksom inte, då är det ett par dagar utan plugg och sen fullt ös med tentaplugget, efter tentan en veckas ledighet och sen på det igen. En veckas ledigt efter en tenta innebär att man precis börjar känna sig levande igen och sen tar det roliga slut och det är dags för allvaret igen. Vårterminen är ju så skön just för att det är vår men tyvärr dämpas det när man har en så jobbig termin som denna varit. Känslan har gång på gång varit, som någon kursare så bra uttryckte det "men lämna oss ifred någon gång!".

Idag var det basgrupp i ny konstellation dvs vi blandades med tandteknikerna. Det var väl spännande...kanske blir givande (vi ska bara ha två basgruppsmöten till, då vi redovisar fallet) men idag vet i tusan...Det är i alla fall bara 2 fall till och tack och lov för det, jag vet inte hur jag ska få in så mycket i huvudet när det väl ska in, men de tär väl bara att pressa in det och hoppas det stannar. Det är tur att vi har vår lilla spiral (dvs återkommer till ämnen gång på gång och djupare och djupare) för man märker hur snabbt man glömmer detaljer!

Nog om skolan, NOG. ...

...

Jaha, vad ska jag då skriva om? Det händer ju inte så mycket annars... Jo! Imorgon blir det after work/clinic med bästaste Jenny! :-) Sen är det helg och antagligen bara lite lugnt mys med Markus hemma. På lördag sitter vi bänkade framför TV:n och tittar på Markus duktiga kusin M som spelar handbollsfinal! Lycka till önskar jag henne och laget!!

Nu blir det soffan och Criminal minds... Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar