måndag 2 maj 2011

Måndag igen...

Lika fort som veckorna springer iväg far helgerna förbi, sad but true. Men det har varit en härlig helg. I fredags tog Markus och jag det lugnt hemma i soffan och i lördags var det Valborgsmässoafton. Markus, jag, Jenny och D samt S och J träffades i Botaniska trädgården och hade picknick med oss och satt där och njöt hela eftermiddagen. Nej, någon stadspark blev det inte för mig, även om Markus faktiskt var där en stund på förmiddagen, eftersom han aldrig upplevt spektaklet tidigare. Att det var lördag och solsken på det gjorde att det var mer folk än någonsin och jag känner mig väldigt nöjd med att vi istället var i Botan där det var betydligt mindre folk. :-) När solen började gå ner och det blev svalare promenerade vi upp till oss och spenderade ett par timmar här innan folket begav sig ner till en fest hos en kompis nere i stan. Jag valde att stanna hemma eftersom jag var alldeles för trött. Någon eld såg vi tyvärr inte, här var en uppe i st Hans men den var så tidig som halv åtta och då var det ju inte ens mörkt så det var inte lönt, och det kändes inte som ett alternativ att ta sig ner till stadsparken, så eld fick vi vara utan. Lite synd var det för jag tycker det är väldigt mysigt. :-)







Nu är det måndag igen och det är nu bara 4 veckor kvar till tentaperioden börjar. Sommarlovet närmar sig med stormsteg och det är helt underbart!! Meeen, innan dess ska jag ha hunnit med mycket så det är väl lika bra att ta tag i veckans fall innan det är dags för skills lab i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar