söndag 12 februari 2012

Bröllop 2013!!

Ja, så var det bestämt...Iiiiiiih!! :-D Tänk, vi ska faktiskt gifta oss! Att ha bestämt att det blir nästa sommar kändes mer än jag trodde, precis som med förlovningen. Vi vet ju att vi älskar varandra och det var ju bara ett naturligt steg, men oj vad det pirrade i magen av glädje, precis som nu, när vi nu bestämt oss för när det magiska ska ske. :-) 

Igår träffade jag fina flickorna i Malmö, det blev inte fika på Kallbadhuset som tänkt, eftersom det stängde så tidigt, utan vi spatserade ner till västra hamnen, bänkade oss på Espresso house med varsin stor latte och snackade och skrattade tills det mörknade ute. När vi slurpat i oss det sista gick vi ut i kylan igen och tog oss bort till den nya fina butiken vid Turning Torso (mycket trevlig butik eller hur Linda? Som jag läst också tog en sväng dit just den här helgen!). Vi handlade en massa gott som vi sen lagade till när vi kom hem till Sofie. Kvällen fortsatte på bästa sätt med god mat och prat, prat och prat, om allt, men allra mest bröllop. ;-) Med två blivande brudar 2012 kan det ju knappast undvikas! Jag har också börjat fundera en del och tycker ju klart att det är superkul att inspireras inför vårt... Men först är det fokus på dessa flickor och snart ska Jenny och jag boka in en dag för att ge oss ut och leta upp en fin klänning som jag ska ha som tärna på hennes, det ska bli jätteroligt!

Väldigt lämpligt med tanke på allt bröllopssnack kom mamma och pappa ner till Lund igår för att byta en av mammas presenter och lämna över förlovningspresenten till Markus och mig, som nu anlänt efter beställning. Det är en STOR och härlig ljuskrona i smide som vi förhoppningsvis kommer kunna hänga upp i ett hus någon dag, inte allt för lång tid från nu, men här i lägenheten får den inte riktigt plats, eller passar in för den delen så den får förvaras så länge. Men vi är så glada för den och säger hjärtligt tack igen! :-)



Nu ska jag ta ledigt resten av dagen och njuta i soffan! Både igår och idag vaknade jag tidigt utan att kunna somna om (det är väl då man säger att man börjar bli gammal??). I natt sov jag inte mer än 6 timmar, vilket ju känns onödigt lite när jag kunde fått sova ett par timmar till, söndag morgon som det var! Jag får en lång dag i alla fall och det är ju inte så illa ändå. ;-)

Ha en fortsatt fin söndag!


4 kommentarer:

  1. Oj vilken härlig nyhet! Vi är såååå glada för er skull! GRATTIS, GRATTIS och åter GRATTIS!! Kram från hela familjen Lilja! <3

    SvaraRadera
  2. Tack! Känns sååå himla roligt!! Jag ser väldigt mycket fram emot allt planerande och fixande, ska bli så kul! Kramar från oss!

    SvaraRadera
  3. Underbart Klaris!
    Jag njuter av de bröllop jag sjunger på, allihopa är lika fantastiska! :)

    SvaraRadera
  4. Grattis, så roligt! Jag kikar in på din trevliga blogg ibland. Skulle vara roligt att få vara en del av dina bröllopsplaner. www.fotografwinther.hemsida24.se
    Bästa hälsningar
    Johanna

    SvaraRadera