tisdag 28 februari 2012

Operation...

Idag har jag opererat! En liten rotrest som lämnats kvar vid en tidigare tandextraktion skulle nu ut så jag opererade ut den idag. Allt gick jättebra och det var riktigt roligt (ja, återigen, kul för mig som tandläkarstuderande) och jag hade de bästa assistenterna, tack igen Sara och Linda! :-)

I eftermiddags var jag som vanligt hos Linda (mamma-lediga Linda :-)) och jobbade på mastern och vi var riktigt effektiva största delen av tiden, men mot slutet (17.30 så nog hade vi suttit tillräckligt!) blev vi trötta och bytte ut effektiviteten mot skratt-attacker av vårt vanliga slag, vår torra och knasiga humor och insåg att det var dags för att bryta för dagen. När jag kom så hade Linda fixat prinsesstårts-bakelser, med ett ljus i min, eftersom jag fyllt år, och på bordet stod en jättefin blomma som var till mig! Tack igen min fina vän!


Ikväll tänker jag sätta mig i soffan redan nu och låta bli att plugga, jag orkar helt enkelt inte, trots att jag borde läsa igenom mina anteckningar... Imorgon är det föreläsningar och sen basgrupp, tyvärr blir det ingen sovmorgon och kanske blir det en lång dag. Nu ska jag i alla fall slänga mig i soffan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar