söndag 26 februari 2012

Födelsedagen

Så var man ännu ett år närmre 30, det är väl bara att inse att man är tant på riktigt! ;-) Födelsedagen igår var i vilket fall väldigt härlig. Den började med frukost på sängen av älsklingen och ett par paket som innehöll ett halsband i silver från Lotta Djossou som jag önskat mig och är sååå glad för, och ett par Shepherd tosslor som jag också blev väldigt glad för, jag har längtat efter ett par goa tossor att värma mina kalla fossingar med!




Efter lite häng och mys i soffan började vi fixa, Markus började så smått att förbereda middagen och jag satte igång med pajen vi skulle ha till efterrätt. Jag gjorde Leila Lindholms citronpaj med hallonmaräng och jag säger er, ge er inte på den! Sicket jobb, jag höll på i flera timmar med den nedrans pajen och resultatet - misslyckat! Marängen var tydligen för lös (trots jag vispade till ett väldigt fast skum) för den bara föll ihop och smaken var alldeles för sur och söt på samma gång. Antingen är någon galet med receptet (jag har förstått i efterhand efter lite googlande att fler haft samma problem som jag) eller så måste man heta Leila för att få det bra. Ja som ni märker är jag lite bitter, så mycket jobb och så ett dåligt resultat på det, på min födelsedag dessutom, det var så illa att jag drömt om den hela natten, hahaha! Prestationsprinsessan vrider sig i vånda! ;-) Förutom pajen så fortsatte dagen fantastiskt trevligt, familjen på besök (dock utan Markus far som fick stanna hemma som hundvakt, Sigge kan inte komma hit pga allergikerna i familjen, och utan Sofie med familj), fina blommor och presenter! Tack igen!! 
Kristofer, Frida, Henry och Hugo stannade tills sena kvällen och det var härligt att få umgås lite mer, det kändes längesen, och underbart mysigt att få gosa och busa med Henry så länge, lillkillen höll sig vaken till tjugo i tolv! Han är så go när han springer runt och ropar på en, springer fram och kramar om en och vill busa eller bli läst för, han är den goaste lilla sötnos som finns!

Högläsning av "Emma går till tandläkaren"  ;-)
Henry vill att "Makus ka pela "! ;-)

Provar fasters nya tossor!

Idag har jag pluggat, men ändå tagit det ganska lugnt och varit ute på promenad i det härliga vår(?)vädret! Solen värmde riktigt gott idag och man blir så glad av att veta att det inte är lång tid tills värmen kommer på riktigt! Det spritter i kroppen och man blir alldeles lycklig!

Nu ska vi äta rester från igår, mums, och sätta oss i soffan och förhoppningsvis se någon bra film. Det blir ett bra avslut på den här helgen, som jag visserligen önskar vore längre, som alltid.

Njut av söndagskvällen vänner!


6 kommentarer:

  1. Var inne på Lindas blogg o såg att du fyllt år, så jag ville önska Grattis på födelsedagen om än lite i efterskott =).
    Maria(Lindas mamma)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller lyckats med det receptet!!
    Du är inte ensam! :)

    SvaraRadera
  3. Grattis (en aning) i efterskott Klara :) Jag har missat att du fyllt år.. Inte hunnit läsa bloggar på ett tag. Låter som du hade en härlig dag iaf. Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Emilia! Nej ibland är det fullt upp, hoppas det varit det på ett positivt sätt! Kram!

    SvaraRadera