onsdag 15 februari 2012

Life is a rollercoaster...

Ja, ena dagen går allt i rosa och är man glad och tycker saker känns toppen, sen får man en käftsmäll som heter duga som tar en tillbaka ner på jorden igen... Ibland känns det verkligen så. Igår kändes det så. Meen, vi lämnar det tills vidare och fokuserar på det positiva istället tycker jag.

Alla hjärtans dag igår var förutom tråkigheterna en väldigt bra dag. Jag hade en lugn förmiddag eftersom jag inte fått in någon patient till protetikpasset och gick mest runt och assisterade lite och fick gjort lite pappersarbete. På eftermiddagen åkte jag inte till Linda som vanligt på tisdagar, eftersom vi bestämt att ta ledigt då vi inte riktigt visste vad vi skulle gå vidare med (på mastern). Istället tog jag en runda på stan, köpte en liten present till älsklingen, handlade lite gott till maten jag skulle laga senare och fyndade ett halsband och ett par örhängen från Lotta Djossou. Lotta har jag nog skrivit om tidigare har jag för mig, hon kommer i alla fall från samma lilla by som jag och våra föräldrar bytte hus med varandra - på samma gata, där de fortfarande bor... Ja, i alla fall... Jag var inne i hennes fiiina butik och fyndade alltså, halsbandet hade kostat 495 kr och örhängena likaså och jag fick alltihop för 200 kr!! Är väldigt nöjd. :-)


Hemma sen struntade jag i att läsa igenom anteckningarna, jag hade redan pluggat allt så varför överarbeta sig? För en gångs skull kunde jag tänka lite sunt! Sen lagade jag mat, provade den gamla klassikern fyllt franskbröd, med köttfärs som jag fått tips av från fina Sara och jag säger bara nom, nom, nom! Har ni inte provat det innan så måste ni göra det!
Älsklingen kom hem med fina rosor, vita eftersom de röda var slut, men jag är inte så kräsen direkt och de var väldigt fina! Han fick sin present, och efter maten satt vi i soffan och mumsade på Lindor från Lindt. Jag köpte de vanliga mjölkchoklad och sen en variant jag inte sett innan med vit choklad och citron och jag blev totalförälskad! Såå himla goda! Åh, jag blir nästan lite svag i knäna när jag tänker på dem alltså!



Idag har vi återigen haft en riktigt härlig onsdag utan föreläsning eller seminarie och basgruppsmötet flyttade vi därför till förmiddagen vilket gjorde att vi fick en ledig eftermiddag. I love it. Tänk om varje onsdag kunde få vara så? Nu ska jag sätta fart med fallet så jag sen kan få en mysig kväll med min älskling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar