tisdag 10 april 2012

Viljan att dra täcket över huvudet...

Ja, den viljan var så stark i morse att jag nästan gjorde det. Att orka upp och ta sig till skolan idag var riktigt tufft, och att vakna med värsta huvudvärken någonsin hjälpte inte till.
Hela gårdagen gick jag här hemma som i ett grått ångest-moln, och bara önskade att jag skulle få vara ledig lite till... Det är tråkigt att inte känna att skolan är det roligaste som finns. Jag önskar verkligen att jag tyckte det! Men det fjärde intensiva året tar ut sin rätt, helt enkelt. Att jag fixar hitta disciplinen och att jag tar mig själv samman just nu hänger på att jag vet att sommaren nalkas, och med den ledigheten. Utan den vetskapen hade det inte gått.

Så. Då var det sagt...

Ledigheten var i alla fall ljuv så länge den varade! Påskafton hos föräldrarna mina var mysig, vi gosade och busade med lilla Henry, åt god mat och hade det bra. På påskdagen åkte vi ganska tidigt bort till Sofie och K och deras lilla stjärna. Från barn-gos till bebis-gos och nu är jag så bortskämd med gos från alla håll eftersom det finns små söta barn överallt och det är ju bara så himla mysigt! :-)

Mitt gamla paraply var himla kul - här används det
som "tält"! :-)
Fina lilla Stella!

Gårdagen var som sagt mest bara grå, men för att dämpa ångesten stack Markus och jag ut och sprang och sen blev det film och kvällen gjorde vi glass - allt för att göra det så mysigt det bara gick!

Dagen idag blev väl inte fullt så hemsk som jag föreställde mig, det gick ganska bra på kliniken ändå (trots att det känns som att man är såååå långsam emellanåt, men som sagt, hellre det och att det blir bra...) och sen åkte jag hem till Linda för att jobba på mastern. Vi fick gjort det vi skulle och jag hann med att mysa lite med sötaste Olivia!
När jag kom hem möttes jag av en fantastisk doft från köket och såg ett helt gäng piroger! Åh så smarrigt och lyxigt!



Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar