torsdag 19 april 2012

Just keep swimming, just keep swimming...

Ja, jag vet, det händer inte så mycket här inne. Tyvärr är det av den anledningen att det händer alldeles för mycket här ute, eller ja, i skolan, just nu. Jag hinner knappt med och det är så rörigt i huvudet nu igen. Alldeles för mycket att hålla reda på, komma ihåg och få gjort. Så därav rubriken på detta inlägg (Linda vet precis vad jag pratar om!) och det ska tänkas med Ellen DeGeneres röst från filmen Finding nemo. ;-)
I skolan är det just nu tre stycken patient-presentationer som ska göras, en massa som behöver pluggas in inför dessa eftersom vi kommer att grillas av lärarna, utöver det är det fall-plugg i vanlig ordning, en massa strul med mastern och en massa jobb med densamma och slutligen en massa att hålla i huvudet gällande all patientbehandling som pågår. Puh!

Istället för att skriva en massa, för det hinner jag inte, så bjuder jag på en bild-kavalkad istället!

Henrys 2-års kalas - här öppnas ett paket med gräsklippare!

Jag och mormor

Henry fick två tält och en tunnel att krypa i mellan tälten,
det var naturligtvis superspännande och jättekul! :-)

Lilleman blåser ut sina ljus på tårtan, för första gången i
sitt liv, två ljus är ju verkligen lagom! ;-) Mamma Frida
står bredvid och hejar på. Hon hade bakat den fantastiskt
goda tårtan som Henry åt tre portioner av och konstaterade
under tiden - "här är hallon i" - ja, han är ju alldeles tokig
i hallon den lilla Henry Hallonen! Efter ljusen blåsts ut
sjöng vi alla födelsedagssång, och när det blev tyst  sa
Henry - "igen". Haha sötis!!

Spännande litet paket jag hämtade
i stan idag...

Kunde inte motstå i lördags, men den fick beställas,
därför fick jag den inte förrän idag :-)

Timjan och dill - de trivs väldigt bra i fönstret...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar