torsdag 5 april 2012

Underbara vår och underbara ledighet!

Vilken dag! Jag har både hunnit plugga och njuta av den fina dagen med det härliga vårvädret. Eftersom det faktiskt är påsklov hade jag egentligen tänkt att inte plugga alls idag, men när det nu gick så segt i början på veckan fick det bli en halvdag idag.
När jag avslutat packade Markus och jag ihop lite grejer och tog bilen mot Skrylle. När vi kört några meter utbrast Markus "vad har hänt med backspegeln??" Jahapp, då var det någon som snott den under natten (mest troligt, eftersom den satt där igår) och vi fick köra inom Volvo och snällt köpa en ny, för 800 kronor!! Helt galet dyrt och helt galet störiga pengar att behöva lägga ut.

Nåja, efter den lilla omvägen körde vi vidare mot Skrylle, parkerade bilen och gav oss ut i skogen. Det var så fantastiskt skönt att komma ut i skogen lite, jag blir alldeles nipprig och glad och vill hoppa och klättra och pilla på alla knoppar. :-)


 

Marken har börjat täckas av vitsippor - till min stora glädje! :-)





Efter vi gått rundan på ungefär en mil sög det rejält i magen och vi gjorde direkt upp en eld på grillplatsen och grillade korv, det smakade fin-fint där i solen efter den goa rundan kan jag berätta!



Gårdagen bjöd på plugg, som ändå gick helt okej, och på eftermiddagen stack Markus och jag ut och sprang back-rundan i st Hans - oj vad den är bra för mina just nu obefintliga lårmuskler! Kvällen spenderade jag i soffan, precis som vanligt, och precis som jag kommer att göra nu med en kopp kaffe. Och kaffet behövs nog för jag känner mig så trött att jag skulle kunna somna!

Sen blir det väl till att ta med sig kitteln och katten (?) till Blåkulla, eller nä, usch jag orkar inte, det får bli en annan gång...

Glad påsk!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar