lördag 9 juni 2012

För tio år sedan...

idag, hade jag packat två resväskor, sa hej då till mamma och pappa på Svågertorp och tog sen på flygplatsen avsked till Jenny, gick på planet och landade någon timme senare i Budapest. Det var första gången jag flög själv och jag skulle flytta till en annan stad, i ett annat land. Den enda jag egentligen kände var en tränare som jag endast skulle ha kontakt med vid ett fåtal tillfälle. Jag hade verkligen kastat mig ut i något som jag där och då inte visste vart det skulle föra mig, jag var nervös, men ändå lugnare än jag idag kan förstå...

Tio år sedan... Man känner sig allt lite gammal när man kan säga orden "det är tio år sedan nu". Det hände massor under de åren jag bodde där, jag utvecklades verkligen som människa och jag utvecklades väldigt mycket inom konståkningen.






Det är roligt att tänka tillbaka på livet då och det är något jag alltid kommer att ha med mig. Men det är skönt att känna att jag trivs otroligt bra i livet som det är nu, hemma i Sverige, i lilla Lund, med min Markus. :-)

Idag har jag äntligen kommit igång med träningen och efter löpningen körde Markus slut på mig här hemma med styrkeövningar. Jag behöver ha någon som pushar, det är verkligen mycket lättare att träna då tycker jag! Ikväll blir det god middag med lite egna tapas här hemma och sen ska vi på bio och se Snow white and the huntsman.


Underbara lediga lördag!


5 kommentarer:

  1. Satt och googlade på andra som oxå ska gifta sig sommaren 2013, o hittade din sida. Läste först inte så noga, såg att du va från Skåne. Men sen tittade jag lite närmre på bilerna och ser ju att det är du Klara. Angelicas skridsko-kompis :)
    Detta är Sofie, Angelicas kompis som gick bf :)

    SvaraRadera
  2. Nämen heej! Haha, ja världen känns liten ibland! :-) Så du/ni ska också gifta er 2013? Så roligt, grattis! :-) Har ni bestämt tid och plats osv än? Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, de nalkas bröllop :) Datumet är inte bokat än, men det lutar åt 8 Juni, Hurva kyrka. Sen är lokalen ett stort frågetecken. Jättesvårt o hitta nått som man verkligen känner för. När var & hur ska vi gifta er?
    Jag bröllopsbloggar lite emellanåt om du vill kika.
    riksvagen.blogg.se/wedding
    anvnamn: Sofie
    lösen: juni2013

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt! :-) Och vilken fin kyrka! Lokal är så svårt om det inte finns ngt klockrent, men man kan alltid fixa till det så det blir bra ändå. Vi ska gifta oss i Åhus, st Maria kyrka, sen har vi inte riktigt bestämt oss gällande lokal, men det lutar åt Gästgifveriet, datum är bokat iaf till den 10 augusti. Känns roligt! :-)
    Lycka till med planerna, kommer kika in emellanåt, det är alltid roligt att följa andras planeringar! :-)

    SvaraRadera
  5. Wow vad du har varit med om! Häftigt! Skönt att du trivs "här hemma" nu :) Jaa visst är det så att man behöver någon som pushar och skriker lite på en;) Ha en fin dag! Gjorde mig till följare av din fina blogg nu:) Kram

    SvaraRadera