fredag 15 juni 2012

Liten sovande miniman i soffan...

Jag har en liten ljuvlig kille vid namn Henry som sover i soffan och snarkar för fullt! ;-) Vi är barnvakter denna helgen eftersom K och F är iväg på bröllop i huvudstaden. De kom och lämnade av tidigt i morse och eftersom Markus jobbar är det bara jag och lilleman här hemma. Vi har redan hunnit med att busa, besöka lekparken en bit bort, tittat på Alfons, tittat på lite mera Alfons och vid lunchen sen så höll lillplutten på att somna med mackan i handen - sötis!!
Efter tuppluren blir det nog ännu ett besök på lekplatsen här nere vid, och sen får vi väl se va vi hinner med innan Markus kommer hem. Imorgon ska vi köra upp till stugan och hälsa på lillemans farmor och farfar och vad jag förstår kommer vi även åka en sväng bort ner till campingen där Markus föräldrar har husvagnen (så har våra föräldrar planerat i alla fall!). :-)

Dagarna går fort som bara den och det är alltid lite jobbigt när man bara önskar att ledigheten ska vara för evigt! Jag har hunnit med att träffa finaste tandläkartöserna på fika inne i Malmö och igår var jag på en tandläkarklinik och auskulterade, det var väldigt trevligt! :-)

Snart är det dags att börja dra igång mastersarbetet, men...vi tänker inte på det förrän det är dags (dock är det väldigt svårt för det dyker upp i skallen hela tiden och det är såååå jobbigt!!) . Fy vad jag avskyr den där mastern!! Den ligger som en stor obehags-klump i magen som gör sig påmind med jämna mellanrum...

Nu ska jag nog sätta mig i fåtöljen och läsa lite innan liten Henry vaknar igen. Det är så underbart mysigt att ha honom här, lilla charmtrollet!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar