torsdag 7 juni 2012

Pustar ut med ett leende på läpparna...

Ja, det blev lite tokigt när resultaten från muntan kom upp i tisdags... :-) Jag hade valt mellan två kodnummer efter varandra och när resultatet kom upp och en var godkänd och en inte blev jag plötsligt väldigt osäker på vilket nummer jag faktiskt hade. Jag var nästan helt säker på att jag var godkänd men kände mig tvungen att dubbelkolla vilket inte visade sig det lättaste eftersom klockan nästan hunnit bli fem när vi sett att resultaten kommit upp. Eftersom det var röd dag igår fick jag tålmodigt vänta till idag när jag äntligen fick svar på mitt ängsliga mail - jag kom ihåg rätt, jag blev godkänd! :-)
Det är fantastiskt skönt att även den 8:e terminstentan gått vägen och att jag nu bara har ett år kvar tills jag är färdig tandläkare!

Tisdagen var för övrigt väldigt mysig, vi strosade runt på stan, tjejerna och jag, åt gott på La Roche nere vid Lilla torg och promenerade sen upp till skolan och såg spexet som bjöd på en del goa skratt!

Igår åkte Markus och jag till storebror och hälsade på, där mamma och pappa var och passade lille Henry så att Kristofer och Frida fick gjort lite trädgårdsarbete. Det var härligt att träffa alla och fantastiskt mysigt att få krama om den lilla favoritpojken!

Idag började jag dagen med massage och det var inte speciellt skönt medan jag låg där och jag är hemskt öm i ryggen nu, men det var verkligen av behovet och skönt på det viset! "Du har samlat på dig lite skit här" sa han när han knådade mellan skulderbladen, "mhmm!!" lyckades jag få fram medan jag bet mig i läppen och antagligen såg ut som ett russin i ansiktet så som jag knep ihop. Ajajaj... Efteråt var jag alldeles snurrig så jag fick sitta kvar en stund innan jag fick skynda mig hem och duscha innan jag skulle ner till optikern för synundersökning. Tvi vale - det var mindre roligt, också av behovet men fyyyyy så tråkigt att behöva lägga ut sådana summor på något så tråkigt när jag redan har tajt med pengar inför sommaren! :-(

Eftermiddagen har spenderats i soffan och jag kommer fortsätta att ägna mig åt denna underbara aktivitet resten av kvällen! Markus - fixarn', är ute och tar bort alla brädor från trallen vi har där, så att de ska kunna fixa betongen... Jag längtar verkligen tills det är färdigt så jag kan städa där ute och göra sommarfint!

Åååh, så underbart med sommarlov!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar