tisdag 5 juni 2012

Sommarlovsfrihet

Det är fortfarande ofattbart, jag vågar inte riktigt tro på att jag är ledig (och heeelt ledig är jag inte eftersom vi måste jobba med mastern, men vi dröjer någon vecka med det), men det är ändå en sanslöst skön känsla att kunna sätta sig i soffan och äta frukosten framför Nyhetsmorgon och sen få lov att sitta kvar, så länge man vill.

Det märks att det har varit en tuff termin och ett jobbigt år, för glädjen, den riktiga glädjen, har inte riktigt infunnit sig än. Det hänger fortfarande kvar tunga, gråa moln i min inre himmel, men med tiden hoppas jag att de ska lätta och försvinna, i takt med att sommaren sprids i mig, längre och längre in med varje andetag.

Lyssnar på Tori Amos och texten från Crucify stämde väldigt bra in på gårdagens känsla "I got a bowling ball in my stomach, I got a desert in my mouth" - precis så det kändes! ;-)

Nu ska jag ta tag i dagen och åka in till Malmö igen och träffa töserna från klassen, gå på stan och på restaurang senare och sen på kvällen se kurs 10:s spex - kommer bli en fabulös dag! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar