onsdag 20 juni 2012

Längtar efter balkonghäng!

Det är nu ca 1 månad sen de började pilla med balkongerna och fasaden och ännu är de inte färdiga. Det-är-så-tråååkigt!! En hel månad har vi haft hela balkongen inomhus med trallbrädor och allt och växterna håller nu på att helt ge upp. Det där hemska ljudet som jag var så förbannad på när jag satt och tentapluggade, det har kommit tillbaka då de nu idag bestämde sig för att igen (?) skaka bort fog utanför vårt sovrums- och köksfönster. Jag tänkte sovit till halv åtta innan jag skulle gå upp och ringa remittenter (master...) men det kunde jag glömma, haha! Som tur är har jag fått ett par timmars tystnad på förmiddagen och har kunnat ringa då och faktiskt fått en del gjort, men nu har de satt igång igen så det är inte lönt att försöka sig på ett samtal. Det känns liksom pinsamt att sitta och snacka med en käkkirurg på något snajsigt sjukhus långt iväg och så ska man behöva skrika för att göra sig hörd och sen inte höra ett ord av vad personen i andra änden säger. Så nu fick det visst vara. Måtte de bli färdiga snart!!! Dels har jag sådant här viktigt att göra och dels vill jag ha ut trallen och kunna städa ordentligt på balkongen och kunna sätta ut växterna så att de kanske överlever, och ha balkonghäng! :-)

I eftermiddag ska jag åka in till Malmö och träffa fina Linda och vår handledare för att ha ett möte kring mastern. Det behövs kan jag säga! Tyvärr ska vi ses på skolan (man vill helst inte sätta sin fot där förrän det verkligen är ett måste!) men så får det bli.

Tänkte bjuda på ett par bilder från helgen med vårt lilla fadderbarn. :-) Det blev aldrig några bilder med systemkameran så ni får hålla till godo med foto från ajfånen. ;-)


På lekplatsen precis nedanför oss finns ett tåg som var
väldigt fint tyckte Henry!


Henry fick en fin keps av farmor, här spanar vi in den i spegeln :-)

Vi tog en promenad med skrindan ner till havet 


Nu är det snart midsommar och det ska bli riktigt härligt! Hoppas bara att det inte regnar, men det verkar nästan inte bättre? Ha en fin dag!


2 kommentarer:

  1. Så mysigt ni ser ut att ha haft det! Söte lille Henry =)

    Vi ses snart igen gumman!
    Mastern löser sig tillslut, för att den måste, helt enkelt. Skönt att det blev "liiite" mindre arbetsbörda efter dagens möte iallafall!

    KRAM KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja, det kändes verkligen som en lättnad tyckte jag!! Det har verkligen hängt över mig... Så ja, nu känns det mer som att det nog kommer lösa sig på ngt vis, för som du säger, det måste det, och det brukar ju alltid lösa sig i slutändan. ;-)

    SvaraRadera