onsdag 4 juli 2012

Frånvaro...

Sommaren har börjat med fullt schema, det har varit allt från allmän nerladdning (kommer inte ens ihåg vad jag gjorde de första veckorna?) till master, till en massa planering inför sommarens spännande händelser! :-)

Midsommar var fin, om man bortser från vädret, vilket iofs blev bättre till eftermiddagen och kvällen. Vi hade hyrt en stuga en bit söder om Yngsjö, hela gänget, och det hade fixats enormt mycket god mat och vi hade så roligt som vi alltid har, så glad man kan vara att man har så många fina vänner!

Midsommar-klädd

Linda och jag har som sagt jobbat lite med vår förbaskade master, men det känns i alla fall bra att ha tagit hål på det. Jag har varit hos Linda ett par dagar - i deras nya hus!!!!! Alltså åh, säger jag bara, som jag längtar tills vi flyttar till hus! Tänk så mycket utrymme, och trädgård! Huset deras har renoverats en hel del och det har verkligen blivit superfint (och då såg jag det när det var lådor överallt och i princip inget uppackat) så jag kan bara tänka mig hur fint det kommer bli när de kommit i ordning!

Förra fredagen tog jag och några av tjejerna i tandläkargänget tåget till Helsingborg för att besöka Sara och ojojoj vilket mottagande vi fick! Hon bjöd på urgoda drinkar och sangria och hade lagat mat, ja hjälp vad mycket mat och sååå god den var! Wau wau wau! Som vanligt var det helt fantastiskt att träffa töserna och jag är bara så lycklig att få ha haft turen att hamna i samma kurs som dessa underbara tjejer.

Finaste töserna (dock saknas ett par) 
Ja men bara titta på detta bord, man dog lite så gott det var!

Till efterrätt blev det en riktigt smarrig cheesecake

Veckan som gått nu har inneburit lite master, lite slappande och bok-läsande och en hel del fix och planerande. ;-) I söndags tog vi en spontan tur till bror och svägerska och cyklade upp till Vaxsjön och tog årets första dopp. Henry som inte var på topp fick nöja sig med att bada fötterna men han verkade ändå väldigt nöjd. :-) Kvällen spenderades sen i deras trädgård där vi grillade hamburgare och hade det så gott som man bara kan ha en fin sommarkväll i Sverige, magiskt!

Min finaste!

Mys efter badet

Henry klättrar på faster Klara ;-)



Nu ska jag ta vara på resten av kvällen och passa på att njuta lite innan det är dags för sängen igen, hjälp vad dagarna springer iväg!!

Ha en riktigt fin kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar