tisdag 24 juli 2012

Och så kom sommaren på riktigt!

Men det tog minsann ett bra tag! Även om sommaren och ledigheten är ljuvlig ändå så känner jag att solen har en väldigt positiv inverkan på mig, precis som på alla andra såklart, och att man behöver den! Vi nordbor har nog ett väldigt behov av att boosta med sol och värme tror jag...

Jag är nu hemma i Lund igen efter en vecka i stugan. Förra helgen var vi som sagt på campingen hos svärföräldrarna och lördagen var en riktigt blöt historia... Det ville aldrig sluta regna!! Tur att de har ett stort förtält och en fin trätrall, där vi kunde sitta hela dagen och ha det bra, och inte frös vi heller, eftersom de har värme där. :-) Markus kära syster och hennes K och deras lilla Stella kom också dit och vi fick mysa lite med lillan, det var alldeles för länge sedan, som hon har vuxit, lilla stjärnan!
Som tur var lugnade regnet ner sig till natten och vi kunde sova gott i husvagnen (regn och husvagn/husbil går inte jättebra ihop, det har jag erfarenhet av efter tiden i showen då vi bodde i husbil månadsvis). På söndagen blev vädret bättre och vi kunde sola lite innan vi sen åkte till mina föräldrars stuga mot kvällen där jag skulle bli avlämnad. Markus åkte hem igen eftersom han ju som sagt inte har någon semester...

Förra veckan bjöd som känt på ganska mycket regn och gråa dagar, så jag läste en hel del, bläddrade igenom bröllopstidningen jag köpt, ett antal gånger och så åkte mamma och jag iväg och fick köpt lite hyllor till badrummet och tyg till diverse projekt mamma hade. :-) Vi fick också bakat lite, mamma och jag. En kväll gjorde vi glassvåfflor, vilket inte var det lättaste men efter ett par timmar och några brända fingrar senare (mamma brände sig på våfflorna som skulle rullas direkt, annars gick de sönder) kunde vi njuta av glass i våffla och sen stoppa in resterande ca 15 i skåpet (det blev några stycken, haha!)! :-)
Dagen efter bakade vi både vaniljbullar och kolakakor, och jag fick såklart med mig hem att mumsa på!








På torsdagen kom Markus upp eftersom han kunde jobba hemifrån på fredagen (så skönt att ha den möjligheten!!). Tyvärr var vädret fortfarande inte någon hit, men det blev ändå en del hejande på kusinen Malin som spelade i beachhandbollen, och tro det eller ej, men de vann elitklassen i år igen! Och Malin gjorde så himla bra ifrån sig och det var så roligt att se, så himla grym hon är!!

Idag gick jag upp tidigt, trots att jag tänkte sovit ut, men eftersom jag vaknade till när Markus kramade om mig när han sa hej då vid sju, bestämde jag mig för att det var lika bra att gå upp och ge mig ut på en löprunda medan luften var sval. Sådana här dagar får man annars vänta till kvällen innan man kan sticka ut och den möjligheten har jag inte idag eftersom vi ska in till vänner och äta middag ikväll, så mysigt det ska bli!
Men först ska jag göra mig i ordning och köra och hämta Markus för att sen ta oss till Lomma och bada och sola lite, man måste passa på! :-)

Det ska va' gött å leva, annars kan det kvitta!





1 kommentar:

  1. Så mysigt det låter gumman!!
    Åh vad man bör glad när solen skiner!! :-)
    Det ska va gött ;)
    // Linda

    SvaraRadera