fredag 13 juli 2012

Uppdatering!

Ja, det är inte tätt mellan inläggen direkt! Men så är det när det händer mycket... :-)

För att ta det från början, Jennys möhippa gick av stapeln i lördags och hela fredagen gick åt till fix hemma hos Sofie där vi skulle spendera kvällen. Vi handlade mat och diverse alkoholhaltiga drycker, hämtade cyklar (hela gänget cyklade under lördagen), lagade mat som kunde förberedas dagen innan, dukade bordet och stod i. Det tog minsann hela dagen, men det var himla roligt!

Jag gjorde ett kort till Jenny
med citat från tjejerna i möhippegänget
plus några andra som står henne nära.
Guld och rosa är färgtemat på bröllpet!

Själva möhippan blev lyckad och det var himla skönt med tanke på hur mycket jag oroat mig och funderat på hur allt skulle lösa sig! Haha, det blev några drömmar/mardrömmar dagarna innan, men oron var obefogad för allt blev riktigt bra och vi hade hur roligt som helst! :-)

Dagen efter var vi ganska trötta. Efter att allt fixats i ordning (vilket inte var mycket eftersom vi städade undan allt efter att Jenny slocknat under morgontimmarna) åkte jag tillbaka till Lund och bestämde direkt med Markus (som precis kommit hem från svensexan för Jennys blivande man som var samma dag som möhippan) att vi behövde ett dopp i Lomma och ja, det var verkligen av behovet! Så härligt att ligga på stranden ett par timmar efter ett par riktigt intensiva men väldigt roliga dagar!

I måndags tog jag tåget till Höör och promenerade bort till Ekenäs där jag plockade drygt 6 kg jordgubbar som jag sen släpade med hem och gjorde sylt på. Det var en hel del jordgubbar så det tog ett tag och blev lite drygt efter en stund så det var skönt att Markus kom hem och kunde hjälpa mig! Härligt att jag har en fästman som också han tycker om att vara i köket och fixa! :-)


13 burkar sylt blev det!


De senaste dagarna har jag tillbringat i stugan med mamma och pappa och mormor. Det har varit himla mysigt och avslappnande trots dåligt väder. Igår åkte jag hem igen eftersom jag skulle in till Malmö idag för att prova tärnklänningen som jag ska ha på Jenny och Davids bröllop. Den är inte helt klar men det känns skönt att veta att den är på god väg! Eftersom jag ändå var i stan passade jag på att gå inom Meloa och fick tag på den sista Nümf-tröjan som reades ut för halva priset! Så glad jag blev! :-)

Nya tröjan! :-)

Bandet till klänningen, färgen är mörkare än den ser ut på bilden.
Örhängena hittade jag på Meloa idag, de passar väldigt väl i färg!
Får se om det blir de jag kommer ha till. :-)


Ikväll åker jag in till Jenny för att bara hänga och ha det mysigt och prata bröllop. :-) Imorgon åker sen Markus och jag ut till svärföräldrarnas husvagn för att spendera helgen.

Jahapp, det var väl att kalla en riktigt uppdatering! ;-)

Nu ska jag fortsätta kika i nyinköpta bröllopstidningen, för nu börjar det bli dags att börja planera för det egna bröllopet (!!!), så himla spännande! Tur att man kommer ha många att fråga om saker... ;-)



Ha en riktigt fin...jo just det, fredag är det ja! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar