torsdag 2 augusti 2012

Bröllopstider!

Det är inte så tätt mellan inläggen, men så blir det när man inte sitter vid datorn så mycket (och gärna håller sig därifrån)! :-)

Förra helgen var vi på en nära väns bröllop och det var en fantastisk dag och en fantastisk fest! Hon var vacker som en dröm och det var så härligt att få se deras glädje och dela dagen med dem!
Några av oss i tjejgänget träffades och gjorde oss i ordning tillsammans, det är ju alltid roligare, och sen åkte vi ut till stället där brudparet hade bokat rum och där bruden i fråga befann sig och blev sminkad och fick frisyr. Det var roligt att träffas så några stycken innan och det var känslosamt att få se henne i klänningen, som var helt fantastisk.
Vigseln var fin och det gick inte att hålla tårarna borta. Middagen var bra och vi satt vid ett bord med trevligt folk så det var kul! Festen sen blev också den riktigt lyckad och vi var inte hemma förrän närmre tre på natten.




Om en vecka är det dags för min kära Jennys bröllop och idag har jag varit och hämtat min tärnklänning som jag blev väldigt nöjd med! Det känns roligt! :-) Det är fortfarande en del som ska fixas inför den stora dagen och imorgon ska vi träffas några stycken hemma hos den blivande bruden och bröllopspyssla.

I tisdags åkte jag till min kära bror och svägerska för att sova över eftersom jag skulle vara barnvakt till mitt lilla fina fadderbarn dagen efter och det var så skoj att träffa dem alla! Det var riktigt mysigt att vara med Henry hela dagen igår, vi gosade i sängen på morgonen och sen lekte vi en massa (det måste ju vara så roligt när vuxna leker med en, och jag har ganska mycket barnasinne kvar så jag ger mig gärna in i helikoptrar som åker över djungeln (som i Alfons) och "tittar" på lejon och krokodiler :-)). Det var helt enkelt en riktigt mysig dag!

Idag har jag som sagt varit en sväng i Malmö och fått hem klänningen och sen blev det en lite längre löptur än vanligt eftersom jag kände mig så pigg i benen och efter det blev det ett rejält styrkepass hemma i vardagsrummet! :-) Nu tittar jag på gymnastiken (OS) och väntar på att älsklingen ska komma hem från Norrköping.

Ha en fin kväll!


1 kommentar:

  1. Vad roligt att se en kommentar från dig. Detta planerande blir man ibland tokig av. Jisses va mycket man måste tänka på. Ja de här med budget är klurigt. Vi vill hålla ner kostnaderna så gott det går, men gissar på att kommer hamn runt 70.000. Vi kommer spara som tokar så fort jag börjar jobba igen, men de e ju först i Januari så de blir inte många månder :)
    Har du kollat på klänning än, eller du ska få sytt en? Det är oxå en djungel som jag ska ta o ge mig in i snart.

    / Sofie

    SvaraRadera