torsdag 23 augusti 2012

Bad-dagar och tösaträff!

Helgen som gick bjöd på bad och åter bad!
På fredagen var vi hos Markus chef och hans fru och åt gott och badade i deras pol, fantastiskt trevligt var det!
Dagen efter packade vi väskorna med badkläder och lite annat och körde mot Höör för att hämta upp bror och svägerska och sen köra vidare mot Sövde där vi skulle bada bastubåt. Att basta en varm sommardag var inte något jag trodde jag skulle bli förälskad i direkt, men jag måste säga att det var en riktigt härlig upplevelse, trots att det var varmt och mitt på dagen! Vattnet var lagom svalkande och var man i ett tag var det - hör och häpna - riktigt skönt att komma in i bastun en stund. :-) Ännu härligare tror jag det kan vara en kylig höstdag... I vilket fall, vi var tolv stycken, ett hop-plock av människor som blev en himla bra blandning om jag får säga det, och vi hade med oss lite olika gotte till lunch på båten och det hela var en riktigt härlig upplevelse.
När vi gick i land med båten fikade vi på stranden (för jag hade glömt kaffe och muffins i bilen...) och sen åkte vi tillbaka till Kristofer och Frida där de hade fixat god mat som vi åt ute på det nästan färdiga trädäcket, och där satt vi sen tills klockan blev två på natten - underbart!






Jag och älskling sov över hos K och F, och efter en ganska sen frukost, när vi insåg vilken fantastisk dag det var, tog vi bilen och körde upp till sjön och simmade och solade på bryggan och bara njöt av den underbara naturen där är. Det är helt klart ett av mina favoritställen, den där platsen...






Innan vi körde hem fick vi en kort stund med lilla Henry som lämnades av sin farmor efter en helg i stugan med dem och det var gott att få lite härligt Henry-skratt i öronen och ett par goa kramar. :-)

När måndagen kom, hade jag bestämt sedan länge att det skulle vara dåligt väder för jag tänkte minsann se Twilight och baka den här veckan. Nu var det inte jättebra väder på förmiddagen så jag rullade ner och kröp ihop i soffan framför TV:n och efter det satte jag igång med brödbaket. Det blev efter ett tag vääääldigt varmt och jag insåg att det nog inte var bak-väder ändå. Men bröden blev gjorda trots allt och goda blev de som bara den, och svetten lackade... Jag satte mig en stund på balkongen och solade när jag var färdig, men så fort älskling kom hem bestämde vi att vi bara var tvungna att åka och bada. Och det gjorde vi. Inom ett par minuter satt vi i bilen på väg mot Lomma och det var vääääldigt skönt med ett dopp i det blå kan jag lova!

I tisdags åkte jag till Höör för att följa med mamma och hälsa på mormor och sedan åka till stugan för att passa på att vattna. Vi var inte vid stugan förrän fram emot sena eftermiddagen men eftersom det var så skönt i luften tog vi bilen direkt bort till hundbadet och badade, både mamma, jag och lilla Balder. Det var riktigt gott i vattnet och som många sensomrar tidigare la jag mig i vattnet och försökte pränta in känslan så mycket det bara gick för att kunna plocka fram den när hösten känns tung... Det är livskvalitet.

Så fick jag ändå badat kvällsbad (vilket jag inte trodde skulle bli av denna sommaren) och känt mer sand mellan tårna, ätit den sista glassen på Otto's för sommaren och andats talldofts-luft.




Igår hade vi sedan länge bestämt träff med tandläkartöserna och vi hade planerat för en heldag vilket vi hade. Vi brunchade hemma hos G (som vanligt med massor av god mat) och sen promenerade vi till parken och satt där och timmarna gick utan att någon förstod hur, tills vi sen bestämde oss för att gå tillbaka och äta lite mer och snacka. Skrattade gjorde jag så jag fick ont i både mag- och masseter muskler och det var bara en helt underbar dag!

På måndag börjar allvaret, men än är där ett par dagar till som jag ska njuta av till fullo. Ett ynkans år har vi sedan kvar (alla utom Linda som ju varit mammaledig...) och sedan är vi färdiga tandläkare. Det ska bli så otroligt skönt, kul (förhoppningsvis), skrämmande, stort och märkligt att komma ut i arbetslivet och det kommer bara säga svuuusscch, sen är vi där! Eller ja, det lär jag nog inte tycka senare i höst, men ändå liksom, det kommer säga svusch.

Snart ska jag laga älsklingens shorts, putsa fönster, städa och förbereda middag, men först - en kopp kaffe i soffan med Ikea-katalogen. No stress...



Carpe diem...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar