fredag 17 augusti 2012

En vecka kvar...

Ja, nu är vi här igen, med en ynka vecka kvar av sommarlovet. Och än en gång kan jag inte begripa hur det kan gå så fort? Jag vill ha mer ledighet, mer sommar, mer långa ljusa kvällar, mer sand mellan tårna, mer "vad ska jag göra idag"-dagar. Mer av allt! 
...

För en vecka sen precis, åkte jag med brudparet och några till, till Bosjökloster för att dekorera lokalen och repetera i kyrkan. Lokalen blev fantastisk fin och det kändes pirrigt, roligt och stort att vara i kyrkan och veta att 'imorgon är det på riktigt'. Redan då började jag känna i magen att det skulle bli en dag med mycket känslor...
När vi var klara åkte vi tillbaka till stan och vi tjejer åkte till J & D's lägenhet där vi skulle spendera kvällen och natten tillsammans med några till nära vänner till J. Det blev en riktig tjejkväll med ostbricka, champagne, (Veuve Clicquot minsann!) målande av naglar och massa tjejsnack. Som om inte det var nog med glädje den kvällen så avslöjades det att två par till har förlovat sig! Sååå roligt!!

Dagen efter började ganska tidigt med sminkning och frisyrer och alla blev så himla fina! När J kommit tillbaka från frisör och sminkös (och jag säger bara wau wau wau!) åkte vi till J's föräldrar för att inta lite lätt lunch (inte för att så mycket gick ner i min mage, där var alldeles för många fjärilar som tog upp all plats) och en liten skål för den blivande bruden.

J och jag åkte sist tillsammans med hennes far och bror till kyrkan och när vi gick av bilen och träffade den blivande brudgummen och best man blev det för mycket för mig och jag höll på att förstöra sminket - tårarna gick knappt att hålla tillbaka! Min vän sedan innan jag kan minnas, som jag ser lika mycket som en syster som en vän skulle gifta sig! Och hon var så vacker...

I kyrkan gick allt bra, sången som jag och best man sjöng gick bra och vi var båda väldigt lättade efteråt och kunde pusta ut för att åtminstone det gått bra!
Under middagen skulle ju jag hålla tal, som min roll som tärna naturligtvis innebar och jag hade med älsklings hjälp fixat över en liten filmsnutt på J från när vi var små som blev väldigt uppskattad, för åh, så söt hon var! :-) Talet hade jag filat på sedan länge och blev faktiskt nöjd till slut, och det kändes riktigt bra. Jag var väldigt glad för att jag inte blev så nervös som jag trodde jag skulle bli.

Hela dagen var verkligen helt fantastisk och det var ett superfint, roligt och känslosamt bröllop. Riktigt roligt att allt blev så bra!







Veckan som varit har bestått av mer auskultation på en klinik där jag varit tidigare, vilket var väldigt givande, en dag lite drygt med mastern, och resterande dagar har jag tagit det lugnt och läst lite, tittat på film, gjort fläderblomssaft och idag har jag bakat. Det blev muffins med banan, hallon och vit choklad, som vi ska ha med imorgon när vi ska med bror och Frida och ett gäng till för att åka bastubåt! Det ska bli himla härligt!
Dock blev inte de första så bra då jag glömde att jag ju faktiskt har en muffinsplåt...haha! Note no self: använd alltid muffinsplåten... ;-)


Jag låter bilderna tala för sig själv... ;-)




Ha en fin helg alla (och alla tandläkarstuderande - njut av sista lediga tiden på sommarlovet!)!


2 kommentarer:

  1. Låter som att J hade en fantastisk dag!
    Är rosenbladen och pärlorna från bordsdekorationen? Jag letar efter såna pärlor, var är dom köpta?

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen en fantastisk dag och det kändes som att brudparet var hel-nöjda hela dagen!
    Det är från bordsdekorationen ja, superfint i deras annars så väldigt vita lokal! Jag har för mig att pärlorna är köpta på Panduro.

    SvaraRadera