onsdag 8 augusti 2012

När man känner att man inte riktigt hinner med...

Sommaren har gått alldeles för fort, och jag vet att jag inte ska klaga eftersom jag har så lång ledighet, men det känns tungt att bara ha två veckor (lite drygt) kvar.
På något vis har sommaren gått i ett och jag har inte riktigt kunnat "andas" så som jag hade tänkt mig... Jag kan inte förstå hur vi redan kan vara här, i augusti, i veckan då min bästa vän ska gifta sig?! Det var ju jättelång tid dit?
Även om nu sommaren gått fortare än kvickt, är jag ändå spänd och förväntansfull inför lördag och min fina vän och min allra käraste systers stora dag. Det kommer bli magiskt!
Idag har jag ägnat dagen åt förberedelser och det har naturligtvis varit många dagar med fixande, men nu börjar det arta sig. ;-)

Igår följde jag med mamma till Kristianstad och hälsade på mormor och gick på stan en sväng, det var mysigt och det är sånt man måste passa på att göra. Vi var även en sväng om stugan för att vattna och det var härligt att andas sommardoft! :-)

I lördags var vi hos fina Linda och firade hennes 25-års dag, som var i söndags och vi blev bjudna på god mat, tårta, paj, dricka och godis (som vanligt vill Linda se till att man har det så bra det bara går) och det var härligt att få vara med att fira henne, i deras nya hus! Så fint de har det, jag är så glad för deras skull att de fått det så bra där! Tack igen vännen för en riktigt härlig kväll!

Jag har inte varit så aktiv på bloggen i sommar och jag har till och med missat att skriva om Markus och min dag, vår 6-års dag, som var i söndags. Vi hade en fantastiskt mysig dag hemma (det var min "tur" att överraska denna gången) och vi låg inne och tittade på två filmer och en hel del OS, och jag fixade mat i form av smårätter i lite tapas-form och det blev mycket lyckat faktiskt! Det var en riktigt skön dag och förundrades båda två kring hur fort de här sex åren har gått och samtidigt hur mycket som hänt under tiden...



Nu sitter jag och njuter i soffan och känner mig nöjd med dagens fixande och ett bra löp-pass med styrketräning där efter. Jag måste verkligen se till att träna mer under terminerna, jag mår ju så bra av det!! Snart kommer älsklingen hem efter att ha varit på bio med en kompis, han vet verkligen hur man vardagslyxar han (och det gör han så rätt i!)!

Den här sista tiden ska jag verkligen försöka njuta av ledigheten och se till att fånga dagen...




1 kommentar:

  1. Hej! Vi på BröllopsGuiden (www.brollopsguiden.se) ser i din blogg att du ska gifta dig och skulle vilja skicka vår tidning till dig. Maila oss din adress på info@brollopsguiden.se om du vill ha vårt nya jubileumsnummer!

    SvaraRadera