tisdag 24 april 2012

När kraften inte finns...

De här sista veckorna och framför allt dagarna, har tröttheten och skoltröttheten gjort sig alltmer påmind. Nästan allt jag gör är en kraftansträngning. Det där sms:et som måste skrivas, det där mailet, det där samtalet, tandborstningen (ja, trots mitt yrkesval), att gå upp ur sängen på morgonen, att tänka, allt är jobbigt! Jag förstår knappt själv hur det kan kännas jobbigt att skriva sms, men det blir det när det gäller saker som ska fixas, även om det rör sig om en rolig sak. 
Den där väggen känns skrämmande nära. 
Jag blir irriterad på struntsaker och tårarna trillar vid minsta motgång. 
Jag behöver sommarlov, och det som aldrig förr. Men jag har varit här förr och jag känner igen känslan. Men den är inte angenäm. Jag förlorar mig själv lite och blir en person jag inte känner igen, en som inte är jag och en som inte lever ett normalt liv. Jag studerar. Det är det jag gör, ingenting annat får plats och jag avskyr det

Nu vet ni. Därför har jag inte skrivit så mycket här. Det blir för tråkigt, för deppigt. 

I fredags fick vi besök av Kristofer, Henry och Hugo. Eftersom Frida skulle iväg över helgen passade de på att åka till Lund för att byta en av presenterna Henry fått i födelsedagspresent och sen föreslog jag att de kunde stanna över till lördagen, vilket de gjorde. Det var ett väldigt trevligt besök och himla mysigt att ha dem här! :-)

Mmm, gott med grädde!

På lördagen åkte Markus och jag iväg för att titta lite på stället vi tänkte ha vår bröllopsfest på. :-) Vi fick passat på att ställa frågor och pratat igenom med ägaren hur en fest där skulle kunna se ut - det lät verkligen lovande! Väl i byn passade vi även på att kika in i kyrkan - åh den är så fin! 





2 kommentarer:

  1. Ush ja, som du vet så känner jag väl till den där känslan... Hoppas verkligen att den försvinner snart, bättras lite åtminstone... En långhelg kan ju underlätta lite!?
    Det BLIR ju alltid BÄTTRE efter ett tag, det vet vi ju - även om det är svårt att ta in när man är nere... =)
    Tänker på dig!

    Vill också tillägga att kyrkan är JÄTTEFIN, av det jag fått se på bilderna (har googlat också - kunde ju inte låta bli - en vacker byggnad med mycket historia, kan det bli bättre?). Jag kan förstå varför ni valde den (utöver att den ligger där den ligger)! Så underbart med bröllop, jag får rysningar! Vilken lycka! Så mycket att se fram mot!
    -Jag blir allt lite avis! =)

    Stor kram till dig vännen - och en massa positiv energi!!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen... och ja, tyvärr är ju du också av "samma sort" och känner till det alldeles för väl. Så dumt.
    Ja, vi tycker väldigt mkt om kyrkan, både för hur den ser ut som sagt och så gillar vi att den är gammal med mycket historia. :-) Det ska verkligen bli underbart, med bröllop, men som du vet har du redan "prickat" av ett par punkter som jag längtar såå efter. ;-)
    Det ska bli skönt med långhelg, och härligt att träffa dig och de andra, utanför skolan!
    Stor kram!

    SvaraRadera