tisdag 1 maj 2012

Långhelg!

Jag kan inte tänka mig en långhelg som kommit mer lägligt än denna! Den har bjudit på många fina stunder som tillfört energi som förhoppningsvis kommer räcka ett tag, åtminstone till nästa långhelg som faktiskt kommer ganska snart.

Fredagskvällen tillbringade Markus och jag hemma i soffan, med god mat i form av räkor, ägg, avokado och baguetter med chevré och honung... :-) Ett par avsnitt av Mad men, som vi precis gett oss in på, gjorde kvällen komplett, och lugnet kunde sakta sippra in med varje andetag...

På lördagen gick jag upp tidigt, cyklade ner till stationen där jag mötte Linda K och tog tillsammans med henne tåget till Hyllie där vi hoppade in i Gunillas bil tillsammans med Linda B och begav oss över bron till Köpenhamn och Scandefa-mässan! Tandläkar-prylar spanades in och vi fick samlat på oss en massa gratis-prover av diverse produkter.
Efter några timmar där åkte vi tillbaka och köpte med oss skräpmat hem till Linda B och var även inom Ica och handlade lite goda ostar och kex inför kvällens ostbricka. När vi ätit och suttit ute på altanen en stund kom även Sara och kvällen fortsatte sen med en massa snack och skratt - vilken härlig dag vi hade!

I söndags var det dåligt väder och jag var tvungen att plugga lite...Men måndagen och Valborgsmässoafton bjöd på riktigt sommarväder och vi styrde bilen mot Åhus för att träffa familjen och fira pappa som fyllde år. Det blev en riktigt mysig dag med lite jobb och lek i trädgården, promenad till stranden, grillpremiär och glass nere vid havet. Eldkorgen som pappa fick av oss proveldades också, för en eld måste man ju ha på Valborg, om än en liten. :-)

Mamma plockade fram leksaker till Henry


Finaste!


Idag har jag bara tagit det lugnt, suttit lite på balkongen, cyklat en sväng till affären, tagit en promenad där kameran fick följa med, ååh våren är underbar och den gör mig så gott - korta stunder kan man faktiskt till och med njuta av tillvaron.

Snart blommar häggen!

Min favoritäng kommer snart vara full av smörblommor!




Ha en fin kväll, och kom ihåg, det är kort vecka - tjohoo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar