fredag 18 maj 2012

Härliga fredag!

Ja, för även om det var väckarklockan som väckte mig för att stiga upp och komma igång med plugget så uppskattas denna fredag ändå, eftersom jag är hemma! Utanför fönstret skiner solen och det är spirande grönt överallt...

Så otroligt tråkigt med hockeyn igår! Jag blev faktiskt väldigt besviken, det var ju så nära!
Det har i alla fall varit roligt med VM i Sverige så man får höra den gamla hockeylåten. Den blev man hjärntvättad med som liten när man fick ett band (ni vet, det var ju kassettband som gällde på den tiden!) inspelat till sig av storebröderna, och jag som inte alls ville spela hockey utan bara åka konståkning (jag började i hockeyskolan, mamma lurade mig att det var "skridskoskola", jojo, men jag kom nog på det, när de satte en klubba i handen på mig! Jag la mig ner på isen och utbrast, "det här är ju hockey!")...Men jag gillade musik och den där hockeylåten är ju ganska catchy ändå, så nog har den satt sig alltid, och eftersom den påminner om svunna tider blir jag alltid lite glad när jag hör den. ;-)

Idag är det tentaplugg som står på schemat, det gäller att förbereda så mycket det går eftersom den riktiga tentaperioden som sagt är så kort!





1 kommentar:

  1. Ja visst var det tråkigt att de åkte ut!! :-(
    Skrev förresten en kommentar till ditt förra inlägg, men det verkar vara borta? Summan av kardemumman: så fina saker du har hittat! Paraplyet var ljuvligt! Klart att man måste få unna sig något ibland :)
    Lycka till med plugget gumman!
    Vi hörs senast tisdag!
    Kramar!!!

    SvaraRadera