onsdag 23 maj 2012

Doften av sommar

Det är så härligt väder nu och man blir så glad av det! Dock har jag nog inte riktigt fattat att det är försommar förrän idag. Det brukar alltid vara varmt så mycket tidigare, så när värmen nu kom så byltade jag ändå på mig jacka och sjal när jag skulle till skolan och var på tok för varm!
Men det är ju självklart att det fina vädret kommer nu... jag tycker gott att det kunde vänta lite tills efter tentaperioden! Det har de senaste åren (så länge jag gått utbildningen åtminstone) varit jättefint och varmt i slutet av maj och början på juni, och sen har det inte blivit mer av det och man känner sig otroligt snuvad på det härliga kan jag säga när man tvingas sitta inne heeela dagarna framför datorn och plugga!
Men... man måste ju bara gilla det ändå. Doften av sommar finns överallt, på morgonen när man cyklar ner till stationen och luften är klar men ändå ganska varm, på eftermiddagen när man cyklar hem och alla dofter från syrener och andra blommor mognat. När man går in i sovrummet som vätter mot norr och där fönstret står öppet. På kvällen när man går ut på balkongen och drar långa djupa andetag av den friska kvällsluften... Jag älskar det! Igår doftade det dessutom jordgubbar här hemma eftersom jag köpte med mig ett gäng från Möllan innan jag stack hem, inte svenska förstås, men ändå, de var väldigt goda!

Balkongdörren får snart stängas igen när det nu blir dags för plugg för utanför håller de på och kontrollerar alla balkonger så att det inte är något som är sönder... såklart att de ska hålla på med det nu när jag kommer vara hemma och behöver lugn och ro. Dessutom måste vi tömma balkongen, naturligtvis, för att de ska kunna se ordentligt, så det blir väl till att dra upp hela trallen som ligger där (och det är riktigt trallgolv, inte bara sånt från Ikea som man klickar dit...). Nåja, vi får hoppas att det går smidigt och att där inte är några sprickor..!

Nu är det dags för påfyllning i kaffekoppen och att sätta fart med pluggandet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar