onsdag 9 maj 2012

En evighets-termin

Ja, hörni...här händer det inte så mycket! Men jag tror ni vet varför. Jag har liksom annat för mig, och tyvärr inte något roligt... Jag hade mycket hellre suttit här och bloggat hela dagarna om ditten och datten, men nej, istället går all ledig tid (i princip) till att plugga och fixa med diverse som hör skolan till. Det är nu så fjuttigt som tio skoldagar kvar, men det känns som en evighet och jag kan liksom inte riktigt köpa att det är sant. Jag kan inte förstå att jag faktiskt ska få det där utlovade sommarlovet, för det känns som att det jobbiga aldrig ska ta slut. Efter de tio skoldagarna väntar nio dagar av tentaplugg. Vi ska alltså på nio dagar plugga in hela terminen och kunna allt så att vi kan bli utfrågade på den stundande muntan som väntar. Grillade, utstirrade och plågade... Nja, kanske inte plågade (det får vi väl hoppas vi slipper i alla fall), men ni förstår. Munta...det är vad det är. Är det som förra terminens munta är det helt okej, men man vet ju liksom aldrig.

Helgen som gick ägnade jag inte åt plugg, för det hade äntligen blivit dags för vår tjejhelg i Göteborg hos E! Vad E inte visste var att vi även i hemlighet hade planerat hennes möhippa så på lördagsmorgonen blev hon rejält överaskad när ett helt gäng av hennes andra kompisar rusade in genom dörren till hennes lägenhet.:-)

Jag, J och S körde upp till Göteborg direkt efter skola och jobb i fredags kväll, och när vi kom fram hade redan A kommit från Stavanger och C kom från Oslo nästan samtidigt med oss. Efter någon timme kom L från Stockholm och det var så himla mysigt att ha hela gamla gänget samlat och bara sitta och snacka och mysa. Jag tyckte det var så mysigt att jag slocknade till och från på soffan... ;-) Det var ju fredag och då är man alltid helt färdig!
På lördagen gick vi upp tidigt för att hinna fixa till oss lite innan de andra skulle dyka upp och vid halv nio stormades lägenheten varpå E blev pyntad med tiara och tyllkjol bland annat och en fantastisk frukost dukades fram. Efter paket-gissnings-lek tog vi vår packning för dagen och gick ner på gatan där limousinen väntade. Dagen bestod sen av simhopp, afrikansk dans, kryssning i skärgården och sen utgång och efter det var vi alla helt färdiga.
Efter ganska lite sömn vaknade vi alla tidigt på söndagen trots allt, åt frukost, och pladdrade på om lördagens eskapader, och det var en riktigt lyckad dag, alla hade jättekul och framför allt tyckte E att det var jättekul, och sen begav vi oss ganska snart hemåt, eftersom det var en bit att köra och eftersom jag var tvungen att komma hem och fixa med patientpresentation till skolan dagen därpå...

Riktigt härlig helg var det alltså!

Idag kom jag hem ganska tidigt från skolan, riktigt skönt, dessutom är onsdagar sköna för det är bara seminarier och basgruppsträff. Trött som bara den la jag mig på soffan och somnade bums. Jag kunde nog sovit hela eftermiddagen om jag fått!

Men nu har jag fått en riktig paus och även hunnit skriva lite här, och det var ju på tiden! ;-) Nu blir det till att sätta igång med plugget och vara riktigt effektiv, som vanligt har jag väldigt mycket att läsa...

Ha det gott! (Ni som kan!)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar