söndag 1 april 2012

Det smattrar på rutan...

När man tittar ut och lyssnar på smattret av regnet mot fönsterrutan skulle man nästan kunna tro att det är höst och inte april. Det är riktigt rusk-väder idag och jag är ganska nöjd med att ha spenderat dagen inomhus. Det har verkligen varit skönt med ännu en ledig helg (= utan plugg) och jag känner att jag nog skulle kunna vänja mig vid att alltid vara ledig två dagar i veckan! Även om det dröjer ett år till innan det blir så (...) så kan jag glädja mig åt stundande påsklov, och att våren sen kommer bjuda på ett par långhelger.

Gårdagen spenderades på Ikea med mamma. Vi hade en riktigt mysig tur, lullade genom varuhuset i lugnt tempo, åt lunch, hittade fina saker som fick följa med hem och snackade en massa. På kvällen gjorde jag pizza och sen tittade jag, Markus och Markus kusin (som hängt med Markus medan jag var iväg) på damernas fria åkning på eurosport! Det är ju konståknings VM nu vilket jag helt glömt att skriva om, men det är ju såklart fantastiskt roligt och jag har fått gåshud flertalet gånger och drömt mig tillbaka till mitt eget konståkningsliv...

Dagen idag har varit väldigt lugn och skön och jag tror att jag ska fortsätta ta det lugnt i soffan resten av kvällen - underbart! Men det bästa av allt - ingen söndagsångest!! :-)
Morgondagen kommer bestå av lite mer master (trots att det inte är meningen...), inför-tentaplugg och ett besök hos frissan. :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar