söndag 19 februari 2012

En första glimt av Stella

Helg igen och nu är den nästan slut. Alltid lika sorgligt. Men det har varit en bra helg! I fredags hade vi ostbricka här hemma och vi hade vänner på besök. Det blev ganska sent (läs: väldigt sent för att vara en fredag!!) och jag kände mig som en zombie... Efter de gått stupade jag in i sängen och sov gott till ca halv åtta då jag märkte att Markus inte låg bredvid mig i sängen och att hans sida fortfarande var bäddad! Jag gick upp och kikade in i vardagsrummet och jodå, han satt i sin fåtölj och sov som en stock! Det blev ett par timmar till sen vilket var väldigt skönt och lördagsförmiddagen blev en lugn historia. Mamma och pappa kom ner och lämnade av Balder medan de stack ut till Nova för att handla lite presenter. :-) När de senare hämtade lilla vovvsingen gjorde vi också oss klara för att bege oss till Höör för att få träffa lilla Stella för första gången! Det var alltså det jag syftade på i inlägget för några dagar sedan, en liten stjärna har tittat ut! Markus har blivit morbror och jag "moster". :-) Det var en väldigt söt liten tös, som sov i stort sett hela tiden vi var där, såklart, det krävs mycket energi att växa. Man kan läsa och se mer av den lilla i den här bloggen.

Lördagskvällen sen blev för mig en helkväll i soffan, medan Markus stack ner till en killkompis i stan som fixade lite spontan-fest. Jättekul egentligen, men jag kände att jag helt enkelt inte orkade, och skulle ju dessutom upp och plugga idag. Soffan blev det alltså och Twilight - Breaking dawn. :-) Mmm, jag är lite tokig, men det struntar jag i.

Idag har det bara blivit plugg och tvätt, tråkigt, men skönt när det är gjort. Nu har vi fixat paj som åkt in i ugnen och resten av kvällen kommer bestå av soffhäng.

Ha en fin söndagskväll!


1 kommentar:

  1. Hej vännen! Tack för idag - så bra vi är ;-)
    Hihi!!
    Såå söt lilla Stella är, verkligen ljuvlig!(klickade vidare på länken i inlägget). Kan inte förstå att Olivia var så liten för 6 månader sedan! Otroligt!
    Vi hörs snart igen! Nu ska jag försöka skriva lite adresser... förhoppningsvis får jag gjort ett par iallafall! Kram!!!

    SvaraRadera