lördag 3 mars 2012

Vårväder!!

Vilket underbart väder det är ute! Stack precis näsan utanför balkongdörren och blandningen av den klara friska luften och den värmande solen gör en så glad! Åh vad jag älskar att det går mot vår!

Idag gick jag upp vid åtta och har ätit frukost i lugn och ro och ska nu plugga lite. Redan vid ett idag ska vi bege oss till Höör och till min bror för att vara barnvakter till lilla gudsonen! Kristofer och Frida ska till Malmö och se Carmen så vi ska passa liten Henry, och det ska bli sååå mysigt! Men datorn får nog hänga med för jag har en hel del kvar på fallet, så det vore bra om jag hann plugga lite i eftermiddag med, men jag tror det kommer bli svårt och jag kommer nog inte vilja. ;-)
Vi kommer stanna över till imorgon då det blir kalas igen, denna gången för både Frida och bror som fyllde år 23e respektive 27e februari. Födelsedagarna ligger täta under våren! Idag fyller dessutom en av mina närmaste vänner år - grattis fina Emma!

Igår hade jag en rätt så dålig dag på kliniken på förmiddagen men då vi fick sluta tidigare på eftermiddagen och kom ut i det vackra vårvädret blev det genast lite bättre, tänk vad solen och vetskapen om att våren närmar sig kan göra! På kvällen invigde jag min nya glassmaskin som jag fick när jag fyllde år. Det gick inte annat, för när jag nämnde det i skolan för tjejerna började fantasin flöda oss emellan kring vilka olika glassmaker man kunde göra, ojojoj vad det pratats glass i veckan, haha! Gräddglass blev det och jag gjorde en sats med hallon i och en med Daim, och det blev väääldigt gott! Så himla enkelt dessutom, på typ fem minuter gör man smeten och på mindre än femton är den glass! Det känns farligt inför sommaren, men som sagt så kan man ju göra sorbet också, eller bara frozen yoghurt!




Glassmaskinen kommer följa med på tjejmiddagen med tandläkartöserna nästa helg, och då ska det experimenteras! :-P

Nu ska jag sätta igång här så jag får något gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar