söndag 11 mars 2012

Just nu



Jag njuter av min lediga dag denna helg och har ännu inte lyckats ta mig upp från sängen utan ligger här och myser, surfar runt på hemnet och diverse bloggar, och tittar mellan varven på skidtävlingarna. Jag vaknade ganska tidigt och gjorde mig en god frukost som idag naturligtvis intogs i halvliggande läge i sängen...det är lyx! Eftersom jag ännu inte är helt återställd känner jag att det faktiskt är helt befogat att ligga kvar, trots det underbara vädret som jag egentligen gärna skulle gå ut i. Men dagen har ju bara börjat (?) så där är fortfarande tid till att smita ut och lapa lite sol så småningom. 
Markus är inte hemma, han åkte till Höör igår och skulle träffa kusinen och se den andra kusinen spela handboll, och sen valde han att stanna över. Jag spenderade gårdagen först framför datorn med plugget och sen stack jag ner till Linda K där kvällens tjejmiddag med tandläkartöserna äntligen skulle bli av! Det var längesen vi planerade in datumet och vi såg verkligen fram emot det. Som vanligt blev det väldigt god mat, jag hade med glassmaskinen så det gjordes glass i flera omgångar och som vanligt blev man alldeles för mätt. Jag märkte att det inte var så snällt mot magen med all mat, och fick bege mig hemåt med magont relativt tidigt. Men i övrigt var det en väldigt lyckad kväll - som alltid med dessa härliga tjejer, trots att Linda B och lilla Olivia inte kunde komma - vi saknade er där Linda! 

Nu ska jag fortsätta njuta av dagen, och kanske, kanske kravla mig upp ur sängen och fortsätta njuta, någon annanstans! :-)

Ha en riktigt fin söndag mina vänner, njut av våren som åter gör tecken av att vara på väg!






1 kommentar:

  1. Så mysig bild från sovrummet!
    Ja det var verkligen otur att jag skulle bli dålig just denna helgen. Men det var nog bra att jag stannade hemma i lördags, för jag kände mig inte riktigt kry på kvällen heller...
    Så jobbigt med magen!? Att det kom tillbaka? Känns det bra nu?
    Vi hörs i dagarna gumman! Som vanligt =)
    KRAMAR!

    SvaraRadera