tisdag 13 mars 2012

Glad och tacksam

Ja, det kan man minsann vara när man har så fina människor runt sig!
Idag var jag ledig från skolan pga ett besök hos farbror doktorn som jag inte såg fram emot. Min kära mamma kom ner i morse och följde med mig dit, som en ren självklarhet för henne eftersom hon gott tyckte jag kunde ha sällskap. Det är inte för alla sånt är en självklarhet, så tack igen mamma för att du kom och var med mig idag! Efter besöket köpte vi med fika hem, satte på kaffe och då såg jag att jag fått ett samtal på mobilen och ringde upp. Det var blomsterhandeln som frågade om jag var hemma under dagen för att ta emot blommor! Mitt i fikan ringde det på dörren och jag fick en jättefin blombukett, med en hälsning från Linda. Så himla glad jag blev!! Linda du är verkligen en fin och sann vän! 

Den underbart vackra buketten, som
tyvärr inte blir lika fin på foto
som i verkligheten
Mamma och jag fick en härlig dag tillsammans, en lugn och skön dag då vi mest satt här hemma och snackade och drack kaffe. Balder följde också med och det var mysigt att få kela med den lilla gosiga vovven! :-)



Nu ska jag sätta mig i soffan och fortsätta ta det lugnt. Ha en fin tisdagskväll!

6 kommentarer:

  1. Tänkte på dig i morse! Hoppas allt gick bra och att det inte var så smärtsamt som vi pratade om! KRAMAR i massor // Nina

    SvaraRadera
  2. Tack gumman! Det gick faktiskt bättre än väntat, skönt. Stora kramar!!

    SvaraRadera
  3. Så skönt att allt gick bra, som sagt!
    Och du, så fint skrivet :-) -Kul att du tyckte om dem!
    Jag visste inte att mor din var kvar när vi pratade innan idag, då hade inte pladdrat så mycket! Kom att tänka på det när jag hörde små "skall" (eller, haha, kanske är fel ord att använda) i bakgrunden...
    Vi hörs snart igen, kramar!

    SvaraRadera
  4. Ja, blommorna är såå fina fortfarande Linda, blev glad idag när jag kom hem och såg dem, det är ju så underbart med färska snittblommor!
    Nej men det gjorde ingenting att vi snackade lite, mamma var ute med Balder en runda under tiden, de hade precis kommit tillbaka när han skällde och ville leka. :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Klara! Det är sådant som mammor är till för! :) Kramis

    SvaraRadera