lördag 24 mars 2012

Master och bröllopstankar

Ja, veckan som gått har bestått av master och åter master, plus lite fall-plugg. Det har varit en ganska tuff vecka som först bestod av en rejäl remissgranskning där allt nu förts in på datorn och sen började vi det stora arbetet, nämligen att ringa till en hel faslig mängd remittenter vilka vi först och främst ska försöka få tag på och sen ställa ett antal frågor till. Det hela går väldigt långsamt framåt, men början på veckan gick ändå väldigt bra, tack vare att vi fick hjälp av Lindas mamma som ställde upp som barnvakt, vilket var väldigt snällt och bra! Idag fick vi sen ett litet bakslag vilket gjorde att dagen började något kaotiskt (åtminstone i mitt huvud som där det skreks "paaaniiik") men kanske blir det inte fullt så förfärligt som vi först föreställde oss.

Efter en annars lugn och skön morgon tog jag bussen in till Jenny i Malmö för att titta på tärn-klänning till mig inför sommarens bröllop. Vi tittade på ett par men gick ganska snabbt bort till butiken där Jenny köpt sin klänning och där tittade vi på ett par söta men bestämde oss sen för en hallonrosa väldigt enkel och fin kreation. Tanken var redan från början ett visst färgtema och klänningen passade bra in i det. :-) Jag såg även en helt fantastisk vit lite längre klänning i skyltfönstret som jag fick prova (ja nu var det alltså något annat än tärn-klänning som ni kanske förstår), den var lite stor så en satt inte som en smäck men oj, så fin den var! Jag har tittat på den på hemsidan innan så jag var ju tvungen att prova och ja, jag blev nog lite kär...:-)

Efter dessa bröllopsförberedelser gick vi i lite andra affärer, bland annat var vi inom Meloa och sa hej till goa Emilia och där Jenny fick köpt sig en finfin sjal. Efter en stunds promenerande till begav vi oss på varsitt håll, Jenny hem till sig och jag ner mot stationen. På vägen var jag inom Zara och hittade en helt ljuvlig klänning som jag bara inte kunde motstå! Den kommer bli en favorit i sommar! :-)

Nu sitter jag i soffan och kurar med filt och lite tända ljus, det behövs en dag som denna när det är så ruggigt ute. Snart ska vi fixa lite egna tapas och bara mysa hela kvällen, åh vad jag älskar att vara ledig! :-)
Imorgon blir det en tur till Ikea med mamma för att investera i lite mer ljus och annat smått och gott och låta sig inspireras av allt sommarnytt som kommit in.




3 kommentarer:

  1. Kul att träffas idag :) låter som du hade en skön eftermiddag sen. Kom att tänka på det sen när ni gått att du också går i bröllopstankar ju... Glömde fråga när ni har tankar på att gifta er ( när vi ändå pratade så mycket om bröllop ;) ) blir det nästa år eller? Kramas

    SvaraRadera
  2. Ja, det var kul, det var ju ett tag sen! Ja det är mycket bröllop nu! Vi har bestämt att det blir nästa sommar (2013), i august. Superspännande och roligt att ha att tänka på.:) Läste att ni skulle ha födelsedagsfirande ikväll, hoppas det blev kul! Kram

    SvaraRadera