torsdag 8 mars 2012

Hemma från skolan, trött och hängig

Mmmm, jag fick snällt stanna hemma idag... Skit också. Igår kväll återkom feberfrossan, magsmärtan och illamåendet, det var så pass att jag inte ens såg andra avsnittet av Grey's anatomy, och är det något fel! Istället pillade jag i mig en tablett, sprutade näsan full av nässpray och lade mig sängen och ynkade... Efter stökiga feberdrömmar vaknade jag faktiskt utvilad men hade fortfarande feber och mådde inte alls bra, så det var lika bra att inse att det vore bättre att stanna hemma och kurera mig. Dock har jag väldigt svårt att inse att det är okej att vara borta ibland, att vara sjuk, men det är ju det. Trots råd om att inte röra ett finger började jag ändå förmiddagen med att plugga lite, städade (fast ingen dammsugning, det brukar Markus sköta och det hade jag inte orkat ändå) och diskade lite, men sen tog det stopp. Jag parkerade mig i soffan, såg en film och sen har jag inte flyttat på mig. Nu är jag helt slut. Det var verkligen rätt beslut att stanna hemma. Nu måste jag bara bestämma mig för hur jag ska göra imorgon...

Nu ska jag fortsätta slöa och kurera mig och sånt man gör när man är sjuk.


2 kommentarer:

  1. Krya krya krya!
    Du ska göra som barnen gör - en feberfri dag ska man ha hemma innan man åtar sig något igen!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Tack..!
    Ja, man borde väl det, fast jag kommer åka in imorgon, åtminstone till eftermiddagen. Nu blir det sängen, sömn ska ju vara bra säger de! ;-)
    Kram!

    SvaraRadera