fredag 16 mars 2012

Freeedag!!

Åh, äääntligen fredag! Så otroligt skönt! Det är en lite speciell fredag eftersom vi nu inte kommer vara på skolan under 3 veckors tid. Först har vi nu mastersveckor de två närmsta, och sen, oooh yes, sen är det påsklov! :-) Underbara, uuunderbara känsla!

Idag har varit en ganska tuff dag, men ändå bra. I morse fick jag gjort färdigt en rotfyllning och på eftermiddagen hade vi vår första lilla barnpatient, en liten 2-åring. :-) Kul, kul!
Nu har jag gjort varma tunnbrödssnittar som ligger i köket och bara doftar sååå gott, men jag vill att de ska svalna lite innan jag mumsar i mig dem. Jag är själv ikväll för Markus är på st Michel (restaurang i Lund) och gör ett fotojobb. Jag ska mumsa på snittar, dricka ett glas vin och bara låta känslan av fredag skölja över mig tills jag ligger avslappnad som en degklump i soffan. Det är så skönt att känna känslan av att inte behöva tänka, slappna av på ett sätt som man annars inte kan, för på fredagar kan man liksom släppa allt och låtsas att man inte behöver tänka på något vettigt mer. Någonsin. Och det är en fin känsla när man annars alltid tänker så mycket att man tror att huvudet snart kommer sprängas som en vattenballong.

Så nu tar jag in mina snittar till soffan och sätter mig där och låter bli att tänka, ha en fin kväll alla fina!


2 kommentarer:

  1. Myyyyys!!! Hoppas att det smakar!
    Vi ses på måndag, men hörs innan...
    Kramar!!

    SvaraRadera