tisdag 3 maj 2011

...tuesday's grey and wednesday too...

Ja, det är lite deppigt för tillfället, K6 har sugit musten ur mig (gör fortfarande) och får mig på dåligt humör. Det är oerhört jobbigt att känna att man blir irriterad för minsta lilla och att små, egentligen obetydliga grejer kan göra en så upprörd att man känner tårarna komma. Det märks så tydligt att det är pga att jag är skoltrött för så fort jag blir ledig och kan tänka på annat blir jag genast på mycket bättre humör! Snart sommarlov, snart. Vi närmar oss återigen slutet på "loppet" och jag känner ångesten inför spurten (tentaperioden) som jag bara måste orka med och som måste gå bra så jag kommer i mål med lyckat resultat. Jag brukar jämföra det med ett lopp för det är nästan samma känsla. ;-)
Men, det är inte så att den här kursen har gått dåligt, tvärtom har allt faktiskt gått över förväntan, kandidaten rodde vi hem jag och Linda (bra jobbat!!), operationen gick bra, oscen gick också den över förväntan (eftersom jag trodde jag skulle få göra om hela, typ ett par gånger), borrprovet vi gjorde i förra veckan på skills lab gick också bra - vi fick resultaten idag, tjihoo! :-) Så, nu är det bara tentan kvar. Måtte den också gå vägen...men en veckas tentaperiod där vi ska trycka in allt vi läst under hela denna terminen, det känns omöjligt. (Vadå, jag är väl inte negativ?!)

Åh, just det...vår bostadsrättsförening ska göra en sk relining i våra badrum, och måste ha tillgång till vår lägenhet, vilken vecka då, jo, tentaperiods-veckan. Lovely, timingen där kunde inte varit bättre, eller jo...Men, som min kloka mamma sa, det är inte lönt att jag blir arg för det, för jag kan inte göra något åt det ändå.

Nåja, två positiva saker idag, jag klarade provet och jag har varit ute och sprungit idag, yes, det var baskemig på tiden! Jag som tränade som en galning förr (22 timmar i veckan!!) och nu nästan ingenting. Jag tycker att jag inte hinner, men kanske jag borde ta mig tiden, så tänkte jag alltid förr.
NU ska jag ta tag i plugget, men som vanligt på tisdagarna (alla dagar??) har det varit sååå svårt att komma igång!


1 kommentar:

  1. Men gumman... "Sudda, sudda, sudda, sudda bort din sura min... Munnen den ska skratta och vá glad... Munnen den ska sjunga tralalaaa..." (du sjunger denna för mig sen också va? haha!)
    Vet hur du känner, vi får försöka klara av de sista veckorna också, bara tre veckor kvar snart ju!!
    Det där med reliningen var ju egentligen skrattretande (irriterande) typiskt... men det kommer ju att lösa sig det med. Vi får hjälpas åt som vanligt!

    Tack så mycket för din fina kommentar på bloggen, och detsamma gumman!

    Vi ses imorgon! NU ska jag få ihop patientpresentationen.
    Kramar!

    SvaraRadera