måndag 16 maj 2011

Min smörblomsäng...

Måndag igen och helgen har som vanligt sprungit iväg. Fredagen blev lugn och mysig hemma i soffan som vanligt och lördagen bjöd först på plugg och en joggingtur på dagen och på kvällen bar det av mot Malmö för att träffa bästa gänget och gå ut och äta! Kära Angelica och hennes D var hemma i Sverige för helgen och det var supermysigt att träffas! Nästa gång blir till midsommar (vilket kommer komma så snabbt!). Vi hade bokat bord på Plockepinn och det är en restaurang som jag verkligen varmt rekommenderar! Man äter tapas eller smårätter men det är inte spansk mat utan allt från blomkålssoppa, toast skagen, pocherad torsk till ankbröst och oxkinder (!) och allt var så fantastiskt gott! Dessutom var priset bra, inte billigt men prisvärt, definitivt (och säger en student det så...).

Min outfit för kvällen


Igår var det plugg som gällde hela dagen. Det blev sent hem på lördagskvällen och när klockan ringde kl 9 var jag ganska trött, men efter en frukost och ett par muggar kaffe så gick det ganska bra. Eftermiddagen blev otroligt seg och deppiga tankar samlades när jag kom underfund med (som varje termin) hur lång tid allting tar. Efter maten tog jag en promenad för att bli lite gladare och om jag blev! Jag gick upp i st Hans och bort till den lilla ängen för att se hur långt smörblommorna kommit, och till min förtjusning var där fullt på gång och en massa knoppar! Naturligtvis plockade jag med mig hem, för som sagt, det är något med att plocka blommor som är så jag. Jag kan inte låta bli! Jag tog ett par stjälkar, och så den också, och den och sen var jag mitt ute på ängen! Jag ska bjuda på en bild senare, när där är fullt av blommor och alldeles gult, men det får nog vänta någon vecka till...En sak kom jag i alla fall fram till när jag gick där, och det är hur bergsäkert det är att jag ska bo nära naturen, det finns inget som är så säkert! Jag blir glad av naturen, verkligen lycklig, jag ler stora leenden och får en sprittande känsla i kroppen när jag är ute och ser träden börja slå ut eller blommorna sticka upp, det är så fantastiskt! Så ja, jag behöver bo nära naturen, kunna följa den, för att må bra.





Idag är det skola bara på eftermiddagen och jag har kunnat ha lite sovmorgon, skönt! Nu kallar anteckningarna!

Min smörbloms-bukett



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar