måndag 9 maj 2011

Underbara helg!

Vilken underbar helg det har varit! Inte för att den egentligen varit något speciellt och jag har inte gjort något speciellt, vi har mest varit hemma, men av någon anledning så känner jag att den har gjort gott för mig! I fredags blev det en after work trots allt eftersom jag piggnade till framåt kvällskvisten, jag behövde vila...Jag träffade Jenny och Sofie på lilla torg och vi satte oss på Koi och åt god sushi och mös ett par timmar tills vi kände att vi nog borde resa på oss eftersom det var ganska hårt "tryck". Folk ville in och eftersom vi inte skulle ha mer så gick vi. Det var ju så fantastiskt väder och lilla torg var knöka fullt. Härligt! Vi gick en liten sväng uppåt innan vi skildes åt och gick på varsitt håll, hemåt.

I lördags märkte jag återigen av tröttheten och plugget blev lidande, det gick bara inte, att vi dessutom sprang upp och ner i tvättstugan bidrog ju inte till koncentrationen heller. Klockan blev 4 fortare än kvickt och då bänkade vi oss framför TV:n för att heja på kusin M på Markus sida i handbollsfinalen. Tyvärr blev det förlust men som de kämpade bra, på bortaplan och utan förväntningarna från media att vinna, det var riktigt starkt av dem! M gjorde ett par snygga mål med, så duktig hon är! :-)
Efter matchen svängde jag ihop en deg till ett bröd som ska jäsa över natten (jag lägger upp receptet sen, det är sjukt gott!) och för att jag sen skulle lätta på skuldkänslorna av att inte ha gjort tillräckligt under dagen stack jag ut på en joggingtur uppe i st Hans. Det gjorde verkligen susen och energin kom tillbaka! När jag kom hem lagade vi en god gratäng på potatis, lök och köttfärs i olika lager (som blev sååå god!) och det blev middag i soffan framför en film. Dagen kunde summeras som bra!

Bildbevis på den smarriga gratängen!

Det blev en god raspberry daiquiri efter maten!

På söndagsmorgonen bakades det bröd och det doftade ljuvligt i lägenheten, jag fick pluggat en hel del, tog en promenad och njöt lite. Jag älskar den här tiden, kan inte säga det nog. Häggen som blommar påminner om skolavslutning och den känslan ger en speciell glädje i kroppen! Snart blir vi också lediga! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar