tisdag 27 januari 2015

Vi räknar ner...

4 dagar kvar! Eller ja, 3 eftersom det är efter midnatt. ;-) Meen, det kan ju bli senare också. Eller tidigare! Haha, jaa det får väl bli när det blir helt enkelt.

Jag har i alla fall försökt att skynda på det hela både genom att gå en lång promenad igår (det får jag passa på att göra när vädret och mina fogar tillåter) och ätit kryddstark mat ett par dagar i rad. Men det enda det resulterade i var förstärkning av halsbrännan...
Foglossningen har dock (peppar, peppar) varit mycket bättre ett tag nu och det tror jag att jag kan tacka all vila för. Det är väldigt skönt att slippa ha ont hela tiden, nu gör det i princip bara ont ibland på natten när jag vänder mig och när jag ska resa mig ur sängen.

Idag har varit en lite konstig dag eftersom jag somnade med en fruktansvärd huvudvärk igår och vaknade strax innan 04.00 då det fortfarande sprängde i huvudet. Jag låg kvar ett par timmar men halv sju tänkte jag att jag lika gärna kunde gå upp (dessutom var jag vrålhungrig då!). Efter ett par timmar framför Nyhetsmorgon gick jag och lade mig igen och sov till 12.30 och sen har jag vilat framför tv:n och ett antal avsnitt av Suits. Dessvärre kom huvudvä

rken tillbaka nu ikväll trots att jag tycker att jag hällt i mig vatten idag eftersom jag misstänker att det var det som saknades igår så därför fick jag ta ett par tabletter till... Jag vill ju helst undvika så mycket tabletter och har tack och lov inte behövt ta så många innan under graviditeten men nu på ett dygn har det blivit lika många som under de andra åtta månaderna! Hoppas bara att den nu inte kommer tillbaka... och så hoppas jag på en hel natts sömn.

Det är rejält spänt i magen emellanåt (tex just nu) och lite molvärk har jag haft till och från, men i övrigt har jag inga känningar...dessvärre. Kom igen nu pyret, vi längtar så efter dig!! <3 p="">



Innan promenaden igår

1 kommentar:

  1. hej Klara!
    Gick in på Lindas blogg och såg din länk...
    Ja, oj vilken mage =) . Du kan vara lugn, har aldrig hört om en bäbis som stannat kvar därinne, den kommer när plutten är färdig.
    Så lycka till <3 Det är spännande!!!
    Linda växer magen på och de ska väl snart på ultra igen, tror nästa vecka.
    Olivia är så stolt över att bli storasyster.. Tänk att jag ska bli mormor igen!
    Ha det så bra o STOR kram, Maria

    SvaraRadera