tisdag 9 april 2013

Bröllopsfotograf

...är något man ska vara ute i god tid med inför bröllop, precis som kyrka och festlokal, för det bokas upp snabbt! Vi försökte boka en fotograf ett år och en vecka innan vår stora dag, men hon hade precis blivit uppbokad. Vi fick snabbt bestämma oss för någon annan, eller några andra ska jag säga, för de vi bokade är faktiskt två stycken, en kille och en tjej och snart är det dags för ett möte så att vi kan planera och lägga upp allt på bästa sätt. De bad att få en lista på sådant vi vill ha med på bilderna och frågade om vi hade andra preferenser så vi satte oss och skrev ner tankar och idéer och det kan jag verkligen rekommendera att man gör! Många säger att de är lite besvikna på att de inte fick bilder på det ena och det andra och då är det ju bra att ha pratat med fotografen eller fotograferna om det innan så att förutsättningarna blir så bra som möjligt.

Tidigare idag la jag ut en bild på instagram på mina ranunkler som jag ju förodlat och som nu börjat titta upp, och så skrev en kompis och frågade om det var till brudbuketten. Det hade jag ju inte alls tänkt på men det är ju faktiskt perfekt eftersom det är vita jag satt och eftersom ranunkler är ganska svåra att få tag på i augusti! Dessutom är de ganska dyra om man väl får tag på dem. Så ja, jag ska definitivt se till att kunna få upp egna, fina ranunkler så att jag kan ha dem i min bukett! Jag ska nog se till att köpa en påse knölar till och sätta, så kanske jag kan få många! :-)







1 kommentar:

  1. Så bra tips vännen =)
    Hoppas att du får riktigt många fina ranunkler - de är ju SÅ vackra!
    Vi hörs imorgon, väl? Fixar det sista då?

    KRAM KRAM!

    SvaraRadera