onsdag 17 april 2013

Ranunkler och Dahlior

Äntligen har våren kommit på riktigt!! Vi har haft riktigt skönt väder de senaste dagarna och man har kunnat ha vårjacka och till och med behöva knäppa upp den för att det varit så varmt. Våren hoppade liksom över lite och gick direkt från vinterjacks-tillstånd till 20 grader och sol. Inte för att jag klagar, inte! Man har längtat tillräckligt nu så det kan lika gärna bli vrål-vår direkt. Och nu börjar man förstå att man inte behöver längta sådär jättelänge till innan man kan börja göra fint på balkongen och plantera ut växter.
Jag har ju som nämnt satt ranunkel och dahlia på förodling här inne och de kommer båda så fint! Nu funderar jag bara på när jag ska toppa min dahlia så att den blir riktigt buskig och fin, och kanske ta en stickling också och försöka få en planta till...


Här i köksfönstret som vetter mot norr får kryddor trängas med förra årets
pelargoner, de nya ranunklerna och dahlian. Det verkar som de trivs än så länge!

Ranunklerna på god väg

Dahlian som snart ska toppas

Helgen som gick var härlig! På lördagen fick jag gjort en del plugg och på kvällen åkte jag in till Malmö och träffade finaste tjejerna J och S för middag och film-mys. På söndagen pluggade jag lite till, tog mig ut på en nästan 7,5 km lång runda i solen varpå vi cyklade ner i stan och tittade på sista kvartsfinalen i damernas handboll där Markus kusin spelade. Tyvärr gick det inte så bra för laget men det var trevligt ändå.
Efteråt tog jag mig med tåget hem till mamma och vi hade en riktigt mysig kväll bara hon och jag eftersom pappa skulle iväg med jobbet. Det passade ju så bra att åka dit och sova över eftersom jag ändå skulle till praktiken dagen efter. Just denna måndagen var lite speciell för jag hade en väldigt kär liten patient inbokad på sista tiden, nämligen en viss liten brorson. :-) Han hade blivit väl förberedd inför besöket vilket gjorde att allt gick galant och han var så himla duktig! Han klättrade glatt upp i stolen självmant och gapade stort så fort jag tände lampan. :-) Vilken sötis! Och en fin teckning fick jag också, som har fått plats på kylskåpet, såklart.

Veckan känns ganska lugn förutom att det är en massa tentaplugg som behöver göras. Motivationen är på minus nu så det är väldigt svårt att hitta fokus... Men det måste till, det där sista rycket. Sen ska det planeras och ordnas inför spexet i skolan och där är en del bröllopsfix som också måste göras, så det gäller att hålla orken uppe ett tag till!



Nu blir det lite plugg innan det är dags att åka in till skolan för lite, liiiite master-fix till och sen seminarium.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar