torsdag 25 april 2013

Hälseneinflammation?

Eftersom jag, J och S har anmält oss till Malmömilen i mitten på juni tänkte jag satsa ordentligt och sticka ut och springa en massa för att komma i bra form till det. Sedan påsken har jag varit ute och sprungit tre dagar i veckan och minst 5 km varje gång. Det har känts så himla bra! Men, i måndags tyckte jag att jag kände mig lite stel i hälsenorna under dagen på kliniken och på kvällen när jag skulle ge mig ut kände jag mig som en pensionär när jag skulle värma upp. Jag var helt galet stel i hälsenorna och det ömmade lite också, men jag tänkte att det går väl över med en rejäl uppvärmning. Dock försvann det inte och de första två km var riktigt dryga att springa men efter det kändes det mycket lättare. Dock har jag nu kommit fram till (efter att diagnosticerat mig själv på internet, vilket jag egentligen inte tycker att man ska göra) att jag troligtvis har hälseneinflammation... Och det verkar vara en rejält seg grej att ha. Så. Himla. Typiskt. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Bara promenera? Vila? Tåhävningar? Gå till sjukgymnast? Vänta?
Jag är ju inte så tålmodig av mig och vill att det ska gå över direkt... Om excentriska tåhävningar hjälper eller inte vet jag inte, men jag satte igång direkt för jag tänker att det kan nog inte skada iaf.

Dagarna rullar på och nu är det endast 41 dagar kvar tills vi slutar. Idag hade vi egentid på eftermiddagen och några av oss valde att spendera denna egentid i solen på ett café i stan, vilket kändes mycket trevligare än att spendera den som den var tänkt (förberedelse för patientpresentation, vår sista, tackochlov...).

Om lite drygt en vecka är det tenta och det känns lite konstigt för jag har knappt satt igång med något tentaplugg. Vi har ingen tentaperiod den här gången (vilket i sig är ganska galet med tanke på att det är en halv terminstenta, 15 hp!) utan man får plugga så gott man kan på helgerna. Dessvärre är det mycket roligare att göra annat då, som att fira en viss liten 3-åring som vi gjorde i söndags, eller åka upp och titta på stället vi ska ha vår bröllopsfest på, vilket vi ska göra på lördag. Så ja, det ska verkligen bli spännande att se hur det går på tentan!!

Positivt förutom avsaknad av stress inför sista riktiga tentan: Linda och jag lämnade in vår master i förra veckan, och inte att förglömma - våren är här för att stanna!!



Arbete färdigt för inlämning...

SJÄLVKLART måste inlämningen dokumenteras! Äntligen är det över!!
På riktigt nu dessutom eftersom vi även publicerat det elektroniskt. Jaaaaaa!!


Instagrambilden från i söndags när vi skulle fira den lilla sötaste piraten som finns!
Kompenserade för dödskalleballongerna med ett rosa paket. :-) 


1 kommentar:

  1. Sååå tråkigt med hälseneinflammation!! (kom på att detta skriver jag som om det vore en självklarhet - haha - för självklart är det en hälseneinflammation!?! :D)
    -Vad det än är, så är det ju bra att du uppmärksammar det och inte kör på som om inget har hänt. Typiskt dig att börja med tåhävningar direkt ;) haha!
    Skrattade över master-bilderna... Du la ju inte upp hela bild-serien?! Hahaha!
    Hoppas att ni får en mysig dag imorgon, det låter "fjärilar-i-magen-roligt"!!! Du får berätta sen =)

    STOR KRAM VÄNNEN och TREVLIG FREDAG!!!!!

    SvaraRadera