måndag 25 mars 2013

Påsklov!

Så var det påsklov och inte vilket som helst, utan mitt sista påsklov någonsin. Och är det något jag kommer sakna när jag börjar jobba så är det ju såklart loven, men eftersom jag istället kommer vara ledig på kvällar, helger och jular kommer det ändå bli så. Mycket. Bättre. Men när det väl är lov är det riktigt skönt och det är en väldig tur att vi har några dagar ledigt från skolan för jag har ganska mycket att fixa med, både till skolan och bröllopet och annat...

I lördags hade vi Markus syster Sofie och hennes K och deras lilla Stella på besök och vi åt god mat och gjorde drinkar och hade en riktigt fin kväll. De stannade över till igår så vi fick passat på att mysa med lill-kickan riktigt mycket!
Generellt har helgen varit riktigt härlig eftersom jag varit helt ledig och det ger en försmak på hur det kommer vara sen och det känns så lyxigt, två dagar helt lediga att göra vad man vill på, underbart! Då kan man hinna med både shopping på Nova och igår fick jag äntligen tränat innan vi sen slappade i den uppbäddade bäddsoffan hela eftermiddagen och kvällen. :-)

Idag ska jag ta tag i lite plugg inför tentan (inte många tentor kvar nu!!), göra ett besök hos farbror polisen (nej, jag har inte gjort något olagligt) och ta en tur till Plantagen och köpa lite att plantera på balkongen när det blir dags. Om nu våren kan komma någon gång..? Det är liksom tid för det nu, kom igen!
Imorgon sen ska jag bege mig till sömmerskan och göra ett första prov på klänningen - lakansprov, och ojojoj så spännande det ska bli!





Frossar i vår här inne med tulpaner som vi fick i lördags och mitt körsbärsris som nu börjat slå ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar