onsdag 20 mars 2013

Vårvinter...



Våren låter verkligen vänta på sig! Idag är det vårdagjämning men utanför fönstret singlar en massa fina flingor ner och täcker in allt i ett vitt täcke. Igen. Och jag är så trött på vintern att jag inte vet var jag ska bli av!

Det har inte varit tätt mellan inläggen här och det är enkelt förklarat av att jag inte haft tid... Den senaste tiden (eller ja, hela denna terminen fram till nu) har det inte funnits många minuter över till det som ska kallas fritid, men i förra veckan var det presentation och opponering på mastern så nu har vi fått en del av livet tillbaka. I två långa dagar satt vi och lyssnade på alla (väldigt intressanta) arbeten som våra kursare gjort och så presenterade vi vår egen och Linda och jag var nervösa som sig bör (?) men det gick bra ändå och var till och med lite roligt! Opponeringen vi gjorde på en kursares arbete gick också bra (vi blev ju bedömda på det också) och sen var torsdag och fredag över och mastern också, så långt. En del kompletteringar ska göras och sen är den klar för alltid. Och DÅ ska det firas!!

Direkt efter dagens slut i fredags skyndade jag hem för att hämta packningen i lägenheten och sen kom S och J och hämtade upp mig och sen begav vi oss på vår lilla road trip upp till Göteborg för tjejhelg hemma hos E. Några timmar senare satt vi i hennes soffa alla tjejerna samlade då tre fina tjejer till anlänt, och det var en perfekt belöning efter senaste tidens slit.
Sju tjejer i en lägenhet var vi alltså och vi bäddade på luftmadrasser och i soffan och kunde prata tills vi somnade, riktigt mysigt. :-)
Helgen gick alldeles för fort men vi hann med både lyxfrukost på favoritstället Le petit café, shopping, middag ute, ännu en lyxfrukost som E fixade på söndagen, långpromenad i Slottsskogen och en massa snack och skratt. Vilken energi jag fick av den här helgen och vilka fantastiska vänner jag har. Jag är verkligen lyckligt lottad!

Mumsig frukost på Le petit café

Taket på Pinchos där vi åt tapas i lördags, trevligt ställe!


Nu tar vi en vecka till innan det är dags för påsklov och ojojoj så skönt det ska bli!! Dels behöver jag tiden för att ta igen en del plugg som fått vänta pga master-fixandet och sen har jag en hel del vila också att ta igen så det ska bli fint.




Ett körsbärsris och ett par blommor får försöka bära upp för avsaknaden av vår ute, alltid piggar det upp lite! 


1 kommentar:

  1. Vilken härlig helg ni har haft!
    Ja visst är det underbart att mastern är "nästan" över! Åh jag längtar tills vi kan leka pyromaner ;-) haha!
    Här hemma mår vi bättre nu och funderar på att ta oss utanför dörren för att få lite frisk luft (kan behövas efter dessa dagar i "karantän").
    Hoppas du har en bra dag i skolan!
    Kram kram!!

    SvaraRadera