fredag 1 mars 2013

Sol!!

Åh så underbart det är att solen är framme! Man blir så väldigt mycket gladare än när det är grått och trist som det varit så otroligt länge. Tänk om snön kunde smälta bort nu också och vi kunde få upp temperaturen lite? Jag vill ha vår!! Jag har aldrig varit så innerligt trött på vintern, vill bara att den ska försvinna. Men nu är det ju 1:a mars idag så visst är vi på väg mot skönare tider. :-)

Fredag idag och vår "mastervecka" är över. Eller ja, min vecka blir ju lite utspridd och Linda och jag ska sitta i helgen, för att få vår tid tillsammans. På måndag är det back in business som vanligt med VFU och skola och på tisdag blir det extra eftersom vi är schemalagda för auskultation på käkkirurgen på sjukhuset i Lund. Tisdagen är ju annars vår lediga dag (= tid för plugg och master) så det blir en tuff vecka tror jag men det är ju positivt att jag har nära till dit i alla fall. :-)

Jag har inte kunnat vara så effektiv med plugg som jag velat den här veckan eftersom jag har varit sjuk... Ganska tur att jag blev sjuk nu på sätt och vis, men ändå jobbigt, så klart! Det är alltid jobbigt att vara sjuk. Det kom i tisdags efter att mamma och jag varit och hälsat på mormor, så jag fick hålla mig på lite avstånd så inte lilla mormor skulle bli sjuk. Det kändes fint att komma dit och träffa henne, det var alldeles för länge sedan, och samtidigt passade vi på att hjälpa henne med det vardagliga, mamma handlade och fixade med diverse medan jag dammsög och dammade lite. Naturligtvis hann vi med lite gofika också och jag passade som vanligt på att kika i de gamla fotoalbumen från när vi barn var små, det är så roligt tycker jag!

Men feber fick jag alltså och hela onsdagen låg jag pall i soffan i pyjamas med täcket över mig och även om jag är feberfri nu är jag fortfarande ganska hängig med en tråkig förkylning och lock för öronen.

Efter lite mer läsning av arbetet vi ska opponera på ska jag i alla fall komma ut på en liten promenad i det härliga vädret. Man måste ju passa på att få igång D-vitaminproduktionen och njuta lite av den efterlängtade vårsolen!

Ha en fin fredag och en skön helg, alla som är lediga!



Blommorna jag fick på min födelsedag fick ha nytt liv, vissa
kunde hamna i "ny" bukett och vissa fick hamna i skålar






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar