fredag 8 februari 2013

Väntar och längtar...

Nu är det fredag igen och samma underbara känsla som i förra inlägget har infunnit sig. Men det hade varit ännu bättre om det inte vore för att jag sitter och väntar på att min älskling ska komma hem. Han har precis lyft och sitter alltså i luften på väg hem från England och ääääntligen ska jag få hem honom! Tänk vad 6 dagar kan kännas långt! I min väntan sitter jag och dricker kaffe i ett försök att hålla mig vaken tills han kommer och hoppas att det inte blir några förseningar...
Jag har haft en ganska seg men ändå bra dag i skolan idag, och jag måste säga att jag är fantastiskt glad för att jag får lov att spendera dagarna med så fina, goa tjejer som jag gör! Det är det (och verkligen det enda) jag kommer sakna när jag slutar skolan. Men ojojoj vad jag kommer sakna det!!

Imorgon ska min husband to be och jag åka in till Malmö och möta upp S för att printa, skära och vika en hela massa kort som sen ska skickas iväg... ja - det är inbjudningskorten som är på gång! Kul, kul, kul! :-) Efteråt blir det middag hemma hos S och hennes J och det ska bli härligt att umgås lite och ha det gott. På söndag blir det sen till att gå upp tidigt igen för att fixa det sista med den där mastern... suck. Men som sagt, det är det sista nu för på fredag ska den in! Inte för att vi kommer slippa den ändå för sen är det snart dags för presentation och opponering... men det får vi ta sen. En sak i taget.

På måndag är det sen dags för VFU igen och jag kommer bege mig till min folktandvårdsklinik och förhoppningsvis få göra och se lite spännande behandlingar. Sen kommer veckan vara igång och det är ju så det är, tiden bara springer iväg!
Men nu struntar jag i att tiden springer för just nu (och nu) står tiden still (fast jag vill ju klart att tiden ska fort tills älskling kommer hem) och jag njuter av den här kvällen som är den bästa på hela veckan.

Efter På spåret ska jag passa på att titta på favoritfilm som jag aldrig verkar få nog av (jag måste vara helknäpp), mysa och njuta och längta och vänta. :-)

Avslutar med en rad från en av låtarna ur en av favoritfilmerna som stämmer bra in på känslan ikväll och kärlek generellt,

I've waited a hundred years, but I'd wait a million more for you...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar