fredag 1 februari 2013

Freeeedag!!

Åh, äntligen fredag igen och man blir ju så glad!
Även den här veckan har gått riktigt fort (som vanligt) och jag är helt övertygad om att innan vi vet ordet av kommer det vara den 5:e juni och vi tar examen.
Nu sitter jag i soffan och känner doften av pajen som står i ugnen och det doftar l.j.u.v.l.i.g.t! Kyckling, knaprig bacon, broccoli, kantareller, schalottenlök och Kvibille ädelost - det kan ju inte bli annat än mums!

Dagen idag har varit bra, jag hade ett lugnt pass på barnavdelningen eftersom jag inte hade så många patienter och på eftermiddagen hade jag en patient som jag känner så mycket för och som varje gång uttrycker sin glädje och tacksamhet för det jag hjälpt till med. Det värmer ända in i hjärteroten och det är verkligen det som gör att det här yrkesvalet är så rätt. Dagar som idag gör mig riktigt glad!

Helgen som följer består av fredagsmys med älskling ikväll, (På spåret börjar ju när som helst, yey! :-)) sen är morgondagen faktiskt fri vilket känns fantastiskt skönt. Söndagen kommer att spenderas tillsammans med Linda och masterskrivande, förhoppningsvis blir vi klara med det då! På söndag ska jag också skjutsa älskling ner till tåget för han ska nämligen bege sig mot England igen och jag kommer att vara gräsänka heeela nästa vecka. :-( Tråkigt för mig men himla roligt och lärorikt för honom!

Nu - På spåret. Snart - mat i magen.

Ha en fabulös fredag alla kära!!

1 kommentar:

  1. Håller med dig! Fredagar är speciella =)
    Kul att det gick så bra i skolan. Vi ses imorogn!
    KRAM KRAM!

    SvaraRadera